فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) خبر داد:

تداوم مواسات و کمک مؤمنانه تا پایان سال

سردار علی محمد اکبری از تداوم مواسات و کمک مؤمنانه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان تا پایا سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۴۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه ستاد قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این جلسه با گرامیداشت اعیاد ماه رجب و تشکر از همراهی مردم استان چهارمحال و بختیاری در برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، گفت: قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه که از بدو شیوع ویروس منحوس کرونا در استان راه اندازی شده، هیچ گاه تعطیل نبوده و برنامه های مختلف در شهرستان ها، مساجد، مجموعه های سپاه و بسیج و نهادهای حمایتی  اجرا شده اشت.

سردار علی محمد اکبری افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا خسارت زیادی به بار آورد؛ ما از مردم استان چهارمحال و بختیاری تقدیر می کنم که در خیلی از موضوعات همچون  بحث کمک مؤمنانه و طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیش قدم بودند.

وی، با اشاره به موفقیت بیش از 80درصدی طرح شهید سلیمانی در کنترل روند شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کاهش مبتلایان و مراجعان به بیمارستان ها، کاهش آمار فوتی ناشی از کرونا، به برکت طرح مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و توکل به خدا در کنار تلاش همگانی بوده است.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، بیش از 100هزار میلیارد تومان کاهش خسارت ناشی از کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی حاصل شده ؛ اما متأسفانه با شیوع ویروس جهش یافته کرونا که سرعت انتقال بیشتری دارد، شاهد افزایش روند مبتلایان در سنین مختلف هستیم.

وی، از محاصره استان چهارمحال و بختیاری در بین استان های درگیر ویروس جهش یافته کرونا خبر داد که حدود 20 استان درحال حاضر درگیر می باشند و گفت: در قالب قرارگاه ستاد استانی کرونا و طرح شهید سلیمانی، تصمیماتی گرفته شده که بتوانیم همچون گذشته ورود پیدا کنیم و روند شیوع ویروس را مهار نماییم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، افزود: از روزهای اول شیوع کرونا و اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه شاهد تلاش های همه جانبه در استان بودیم و بالغ بر 85میلیارد تومان کمک جمع آوری شده و برخی کمک های خیّری دیگر هم به صورت پراکنده بوده که به قرارگاه اعلام نشده، لذا آمار کلی بیشتر از این ارقام می باشد.

سردار اکبری تصریح کرد: تا پایان سال مرحله دیگری از کمک های مؤمنانه طبق ابلاغیات فرمانده محترم کل سپاه، اجرا خواهد شد و بسته های حمایتی تهیه شده به دست نیازمندان خواهد رسید.

وی از تهیه 2هزار سری جهیزیه برای زوج های نیازمند استان چهارمحال و بختیاری از سوی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام خبر داد و با تشکر از اقدامات نهادهای حمایتی مثل بهزیستی، سازمان بسیج، جمعیت هلال احمر، قرارگاه امام رضا علیه السلام، اداره اوقاف، اصناف و ...، رفع مشکلات مردم و نیازمندان را ذخیره ای برای آخرت دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار