برگزاری باشکوه کنگره شهدای زنجان یک وظیفه همگانی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان گفت: شهدا بی منت و بی توقع جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.
کد خبر: ۹۳۲۶۴۹۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ آیت الله علی خاتمی در ستاد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهدای استان زنجان اظهار کرد: همه ملت ایران اعم از کسانی که رزمنده بودند یا به هر دلیلی نبودند مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: اگر قهرمانان کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند، شاید دشمن واقعه کربلا را همانجا خاک می کرد و مسیر تاریخ به گونه ای دیگر تغییر می کرد.

 

وی گفت: قهرمان کربلا و امام سجاد (ع) پیام رسانان کربلا بودند که تاکنون واقعه کربلا زنده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: امروز وامدار شهدای کربلا و پیام رسان شهدای کربلا هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه واقعه عاشورا یک روز بود اما ۱۴۰۰ سال اسلام را بیمه کرده است، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی نیز هشت سال بود که حداقل باید ۸۰۰ سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بیمه کند.

 

آیت الله خاتمی گفت: هر کس هر کاری در رابطه با برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا و برای رونق، شکوه و ماندگاری این کنگره به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده انجام دهد شرمنده شهدا نخواهد شد.

 

وی افزود: امروز این تکلیف همه است تا از کوچکترین کار تا ماندگارترین اثر برای کنگره ملی شهدای استان زنجان می تواند انجام دهد در این خصوص کوتاهی نکند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدای فقط مسوولیت دستگاه های خاصی نیست چرا که همه موظف و مکلف هستیم در این خصوص فعالیت کنیم چرا که باید ادای دین کنیم.

 

این مسئول در پایان یادآور شد: شهدا بی منت و بی توقع جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

ارسال نظرات