رییس سازمان بسیج عشایری کشور:

برگزاری جشنواره های بازیهای بومی محلی، یکی از مسیرهای اصلی وحدت بین اقوام کشور است

رییس سازمان بسیج عشایری کشور با حضور در محل فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی از تعامل و همکاری بین دو مجموعه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۹۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
 

 برگزاری جشنواره های بازیهای بومی محلی، یکی از مسیرهای اصلی وحدت بین اقوام کشور است

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران ؛ احمد سعیدی رییس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: بسیجی بودن به داشتن پرونده و کارت نیست، بلکه به تفکر است و تفکر بسیجی بودن را از صحبت های دکتر امیری خراسانی می توان متوجه شد.

 

وی افزود: از اینکه فدراسیون به تازگی دغدغه شناسایی و ثبت بازی های بومی محلی را پیدا کرده است، بسیار خرسندم و قطعا در این راه در کنار فدراسیون خواهیم بود.

 

سعیدی ادامه داد: سازمان بسیج عشایری هر ساله جشنواره های فرهنگی، هنری ورزشی برگزار می کند که مورد استقبال عشایر نیز قرار می گیرد و این برای فدراسیون یک فرصت است که در کنار هم بتوانیم از دل عشایر استعدادهای ناب را به ورزش معرفی کنیم. ضمن اینکه ناگفته نماند دغدغه اصلی بایستی احیا، ترویج و گسترش بازی های بومی محلی باشد.

 

رییس سازمان بسیج ورزشکاران تاکید کرد: فرهنگ اصیل ایران با بازیهای بومی محلی آمیخته شده است، و معتقدم یکی از مسیرهای اصلی وحدت بین اقوام برگزاری همین بازی های بومی و محلی است. برای مثال اگر می گویند فلان قوم با این لباس شناسایی می شوند من فکر می کنم میتوان حتی اقوام را با بازی های بومی محلی هم شناخت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه فدراسیون جدای از ایجاد شور و نشاط و شادابی، نگهبانی از ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی است. و سازمان بسیج عشایری در این راستا در کنار فدراسیون خواهد بود.

ارسال نظرات