خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

لزوم رفع موانع تشکیل شرکت های صادراتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم رفع موانع حقوقی تشکیل شرکت های تخصصی صادراتی در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۲۶۹۱۵
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، داود بهبودی ظهر امروز در نشست بررسی آخرین اقدامات پروژه‌های دومین سند تدبیر توسعه استان اظهار کرد: لازم است، طرح تشکیل شرکت‌های تخصصی صادرات به شکل کارشناسی تدوین و با استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی موانع حقوقی مسئله رفع شود.

وی افزود: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مورد نیاز تشکیل شرکت‌های تخصصی و کنسرسیوم‌های صادراتی در استان موجود است و تحقق این امر می‌تواند منجر به جهش صادراتی در آذربایجان‌شرقی شود.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: در قانون ظرفیت معافیت‌های مالیاتی مشوق صادرات هم وجود دارد و باید از لبه نرم قانون برای پیشبرد اهداف توسعه صادرات استان بهره بریم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه «نوسازی ناوگان حمل و نقل کالاهای صادراتی» به حجم پنج هزار دستگاه متذکر شد: آذربایجان‌شرقی پیشینه تجاری دیرینه‌ای دارد و فرسودگی ناوگان حمل و نقل هم به دلیل ریشه‌دار بودن صنعت حمل و نقل در اینجاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: مدیریت شرکت حمل و نقل بین‌المللی یک فعالیت تخصصی بوده و فرهنگ خود رانندگی و مالکیت خودرو توسط افراد حقیقی در آینده جوابگو نخواهد بود.

بهبودی تصریح کرد: اگر شرکت‌های حمل و نقل تخصصی از ابتدا در استان شکل گرفته بود، ناوگان به موقع بازسازی و مسائل مربوط به بحث‌های رفاهی و بازنشستگی رانندگان نیز خودبه‌خود مرتفع می‌شد.

در این جلسه آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌های هسته‌های کلیدی «توسعه تجارت و خدمات بازرگانی» و «تکمیل شبکه  و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات