خبرهای داغ:
خمینی شهر
مسئول امور مساجد استان اصفهان در جمع بسیجیان خمینی شهری
مسئول امور مساجد استان اصفهان گفت: در پرتوی انقلاب اسلامی، اسلام احیاء شد، اسلام در دنیا زنده شد؛ دل های اهل عالم متوجه اسلام شد.
کد خبر: ۹۳۲۷۴۰۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر؛ سیدمحمدصادق ابطحی مسئول امور مساجد استان اصفهان در برنامه اختتامیه مرحله اول جشنواره پایگاه مقاومت بسیج مورد انتظار ولایت در جمع بسیجیان خمینی شهری در مسجد النبی(ص) هفتصد دستگاه خمینی شهر گفت: خداوند در قرآن کریم بیان می فرماید که نعمات زیادی را به انسان ها عطا کرده است آنقدر زیاد است که در جایی می فرماید که شما توان شمارش آن ها را ندارید.

وی افزود: در جایی دیگر می فرماید خداوند نعمات ظاهری و باطنی خودش را بر شما سرازیر کرده و همه ما انسان ها غرق در نعمات الهی هستیم. در مقابل این همه نعمت ها خدای عالم منت بر انسان ها نگذاشته است که جا دارد بر ای تک تک این نعمت ها بر ما منت بگذارد، منت گذاشتن خداوند بر ما ممدوح و نشانه اهمیت آن نعمات است.

ابطحی گفت: خدمتی به مردم اگر کردید منت نگذارید که ارزش کار از بین می رود، عمل انسان را ضایع می کند ولی خدای عالم نسبت به نعماتی که به ما داده است جا دارد که بر ما منت بگذارد مانند نعمت چشم، نعمت اعضاء و جوارح و... ولی خداوند در این موارد بر انسان ها منت نگذاشته است.

در سراسر قرآن خداوند بر سه نعمت بزرگ بر بشریت منت گذاشته است، اول بعثت پیامبر در میان انسان ها که پیامبر مامور تلاوت آیات الهی و تزکیه ضمیر وجودی انسان ها از غیبت، حسادت و... است و اخلاق بد، کردار بد و.. را از قلوب مومنین بزداید و به انسان ها کتاب و حکمت بیاموزد.

مسئول امور مساجد استان اصفهان در ادامه گفت: در سوره اعراف خداوند ماموریت های دیگری را برای پیامبر معرفی می کند، امر به معروف و نهی از منکر، بیان حلال و حرام الهی و غل و زنجیرهایی که مردم به دست و پای خود بسته اند را باز نماید. پیامبر شخصیتی است که از خود حرفی نمی زند مگر اینکه وحی الهی است و وصل به عالم بالا است رفتار، کردار و برنامه پیامبر اکرم برای شما بهترین سرمشق است و حریص بر هدایت شما است.

وی افزود: دومین نعمتی که خداوند بر انسان ها منت گذاشته است، نعمت اسلام است. اعراب به پیامبر منت گذاشتند و گفتند که ما اسلام آوردیم. خداوند فرمود خداوند به شما منت می گذارد که اسلام را برای شما آورد و شما را به دین و ارزش های اسلامی هدایت کرد.

ابطحی گفت: نعمت سوم که خداوند بر آن تصریح کرده است، حکومت و حاکمیت است؛ خداوند بر انسان ها منت می گذارد که ایشان را در روی زمین حاکمیت می دهد.

سیدمحمدصادق ابطحی تأکید کرد: امروزه ما هر سه نعمت بزرگ را دارا هستیم؛ رهبری، هدایت به دین و حکومت و حاکمیت داریم. قبل از انقلاب اسلامی حکومت در اختیار ظالمان بود، مومنین در سختی بودند؛ خداوند به برکت وجود امام بزرگوار این سه نعمت را به ما عطا کرد.

وی متذکر شد: در پرتوی انقلاب اسلامی، اسلام احیاء شد، اسلام در دنیا زنده شد؛ دل های اهل عالم متوجه اسلام شد، تأثیر انقلاب اسلامی را در جهان ببینید. امروز انقلاب اسلامی تمامی مسلمان را تحت تاثیر قرار داده است.

ابطحی گفت: امروز شرایط به جایی رسیده است که رییس رژیم صهیونیستی می گوید من به هر طرف نگاه می کنم، شمال و جنوب، سربازان خمینی و خامنه ای را می بینم.

این برنامه به همت حوزه مقاومت بسیج محمد رسول الله(ص) سپاه خمینی شهر برگزار گردید.

ارسال نظرات