خبرهای داغ:
ٱیت اله عابدینی گفت: یکی از رسالت های اصلی در نماز جمعه تبیین مفاسد منافقین است. رهبری فرمودند اهل صبر و استقامت باشیم و حیله ها و نیرنگ ها را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۰۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که جمعه‌ها از شبکه قزوین پخش می‌شود، اظهار کرد: وقتی باران می‌بارد یعنی رحمت خدا می‌بارد و درهای رحمت خدا در زمان بارش رحمت الهی، به روی بندگان باز است و دعاها مستجاب می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان بارش رحمت الهی، یاس و ناامیدی نمی‌تواند بر روحی که به خدا تکیه کرده، غلبه کند و انسان ها در این زمان خواسته‌ها و دعاهایشان را می توانند با خداوند مطرح کنند و دعا در این شرایط مستجاب می شود و ما هم در این زمان پر خیر و برکت، دفع بلاها و برکات را از خدای متعال برای همه بندگان و مؤمنان الهی طلب می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دعاها و برنامه هایی که در ماه های رجب و شعبان تدارک دیده شده و به مؤمنان معرفی شده است، انسان را می تواند به اوج معنویت و انسانی برساند می دهد. باید در زمان بیان این دعاها و اعمال بدانیم چه می خواهیم و درک دقیقی از آن داشته باشیم و معانی دعاها که خواسته های ماست را به خوبی با آگاهی بخواهیم، حمد خدا را به جا آوریم تا درهای رحمت به رویمان باز شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در ماه رجب و شعبان آماده می شویم تا از رجب، شعبان و اقیانوس ماه مبارک رمضان که پر از خیر و برکت هستند، به شب های احیا و شب قدر وارد شویم و از ماه نزول قرآن به بهترین شکل بهره ببریم. دست های ماه رمضان پر از خیر و برکت است و مبادا از آن غافل بمانیم و آن را درک نکنیم.

وی عنوان کرد اضافه کرد: اگر بخواهیم ماه رمضان، شب قدر و شب های احیا را به خوبی درک کنیم باید از فرصت های رجب، شعبان و رمضان به بهترین شکل استفاده کنیم تا به خیر بزرگ که قرار است در شب قدر به آن دست یابیم، برسیم.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: خدای متعال فرموده کفار، مشرکان، منافقین و اهل لهو و لعب دین خدا را مسخره و استهزا می‌گیرند، و منافقان بیشتر به استهزا می پردازند چرا که اعتقادی به خدا و دین ندارند. منافق وابسته به دین نیست و کاملا به اجانب وابستگی دارند و در زمان رسول خدا(ص) نیز آنها با مشرکان هم پیمان می شدند تا به اسلام آسیب وارد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدا فرموده این گروه ها پیامبر را مسخره می کنند و می گویند خدا این انسان را به عنوان پیامبر فرستاده است؟! در حالی که پیامبر صاحب خلق عظیم، والا و برگزیده خدا بود، آنها حضرت را مسخره می کردند.

وی بیان کرد: صبر و بصیرت دو عنصر اساسی در انسان است. کفار و منافقان کر و کور هستند و با چشم سر نمی توانند نبوت و رسالت نبی را درک کند و این فقط زمان پیامبر ما نبود و هر زمان پیامبری آمد، کفار، مشرکان و منافقان پیامبران را به استهزا گرفته و آیات الهی را مسخره می کنند و جهنم را خدا برای آنها به عنوان عذاب الهی مهیا کرده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آنهایی که به لهو و لعب می پردازند و آخرت، دین و قیامت را خوب نمی گیرند و به ذکر و قیامت توجهی ندارند و تلاش می کنند مردم را از راه خدا باز دارند، دچار عذاب خوار کننده ای می شوند و با تکبر از آیات خدا روی بر می گردانند، به گونه ای که آنها را نشنیده‌اند و انذار پیامبر فرقی برای آنها ندارد، در نهایت به عذاب دردناک دچار می شوند. خدا فرموده آنها چون خردمند نیستند وقتی ندای الهی مانند اذان و نماز شنیده می‌شود، مخصوصا نماز جمعه که ریزه کاری های رفتاری یهود و منافقین را بر ملا می‌کند، توجهی به ندای الهی ندارند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: یکی از رسالت های اصلی در نماز جمعه تبیین مفاسد منافقین است. رهبری فرمودند اهل صبر و استقامت باشیم و حیله ها و نیرنگ ها را مدیریت کنیم. نباید گول حیله ها و نیرنگ ها و صحنه سازی های برخی را بخوریم؛ برخی تلاش می کنند علت گرفتاری مردم را به جاهایی ربط دهند، که ارتباطی به آن ندارد در حالی که مشکلات مردم با صداقت و دلسوزی حل می شود و نباید آدرس های غلط برای گرفتاری مردم داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر مردم بدانند کالایی را که آنها گران می خرند، بالاترین مسئولان و مقامات مملکت هم همان فشار گرانی را احساس و تحمل می کنند، شرایط را درک کرده و صبر می کنند. مردم باید بصیرت داشته باشند تا اهل نفاق را در گزینش ها و انتخاب ها به جان خود نیندازیم و با تکیه بر معیارهای الهی انتخاب و گزینش کنیم. نباید فریب ظواهر کلام برخی را بخوریم و متوجه دل آنها باشیم و به بصیرت خود بیفزائیم تا جامعه و خودمان را گرفتار نکنیم تا دعایمان مستجاب شود.

وی با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار کرد: یکی از مناسبت های پیش رو حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه است که نیمه های رجب شروع شد و حضرت از مدینه حرکت کردند. وقتی مرگ معاویه اتفاق افتاد برای امام نامه نوشتند تا از حضرت برای یزید بیعت بگیرند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام حسین(ع) در پاسخ فرمود سلسله نبوت از ماست، رسالت انبیاء در خاندان ماست، فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند و وحی در خانه ما نازل میشده در حالی که یزید انسانی می گسار است، خون به ناحق می ریزد و علنا فسق و فجور می کند و در آخر فرمود هیچ گاه کسی که سنخیتی با من دارد با کسی که با یزید سنخیتی دارد بیعت نمی کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در وصیت نامه امام حسین علیه السلام شهادت به یگانگی خدا، نبوت رسول خدا(ص) و انبیاء(ع) و اعتقاد به قیامت آمده است و سپس فرمودند من برای ظلم، فساد و قدرت طلبی قیام نکردم بلکه برای اصلاح امور جدم و امر به معروف و نهی از منکر که حاکمیت اولیا الهی است، قیام کردم و میخواهم به سیره جدم و پدرم عمل کنم. سوم شعبان روز میلاد امام حسین (ع) است و چهارم شعبان هم میلاد حضرت عباس علیه السلام می باشد که فرمانده لشکر و حامی حضرت بودند.

وی بیان کرد: روزی را برای گرامیداشت شهدا که وام دار آنها هستیم قرار داده اند. امروز برای این امر تعیین شده تا حال و هوای آنها را پیدا کنیم و حال آنها را درک کنیم و کسی که بیشترین حرمت را برای شهدا قائل شده خود خداست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدا فرموده مبادا به شهدا مرده بگوئید چرا که آنها زنده هستند و شما نمی فهمید. در جای دیگر فرمود نه تنها نگویید مرده هستند بلکه در افکار و عقاید خود هم خیال نکنید که آنها مرده هستند و این به معنای زنده بودن آنهاست.

وی افزود: در سوره یاسین خدا به شهید فرموده بفرمائید وارد بهشت شوید و شهید در این زمان می گوید ای کاش مردم می دانستند خدا چگونه مرا مورد غفران و رحمت قرار داد و مرا از مکرمین قرار داد. خداوند توجه ویژه ای برای شهدا قائل است و از خدا می خواهیم ما را به مقام شهدا نائل فرماید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها