حجت الاسلام علیزاده: نسخه‌های غربی برای ما قابل اعتماد نیستند و مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخل، قابل حل است.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۳۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات رهبر در روز درختکاری، اذعان کرد: این چندمین بار است که مقام معظم رهبری درباره گرانی‌های های بی منطق و افسار گسیخته که معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده است، گلایه می‌کنند.
امام جمعه بخش بهمن تصریح کرد: به فرموده رهبر انقلاب، این مشکلات راه حل دارد که در وهله اول باید بدانیم نسخه‌های غربی برای ما قابل اعتماد نیستند و مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان داخل، قابل حل است. ایران با داشتن ۳ درصد از ذخایر معدنی جهان و حدود ۷۰ نوع ماده معدنی و بهره مندی از تنوع آب و هوایی و خصوصا نیروی بیکران جوان وخلاق ظرفیت‌های عظیمی برای حل مشکلات اقتصادی دارد.
حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: نکته مهم بعدی افزایش نظارت کارآمد بر بازار و مبارزه قاطع با فساد و سوداگری و گرانی‌های بی منطق خصوصا دلال بازی‌ها و انحصار طلبی‌ها است که مانع پیشرفت کشور بوده و کسی هم جلویشان را نمی‌گیرد. تقویت انضباط پولی و مالی و اصلاح ساختار بودجه کشور به صورت اساسی و انقلابی نیز سومین نکته حائز اهمیت در حل مشکل گرانی است.
علیزاده با بیان اینکه بصیرت و صبرو استقامت دو عنصر مهم برای مواجه با دشمن است، افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند با وارونه کردن حقایق، تحریف، دروغگویی و غبار آلوده کردن فضای کشور ذهن مردم ما را منحرف کند که لازمه مقابله با این حیله، بصیرت است. اگر بصیرت باشد انسان در شناخت راه درست و غلط دچار اشتباه نمی‌شود.
وی در ادامه به عقب نشینی طلبکارانه اروپا از قطعنامه ضد ایرانی اشاره کرد و گفت: قطعا این عقب نشینی اروپا هر چند ممکن است تاکتیکی باشد؛ اما بیش از آنکه محصول دیپلماسی باشد، نتیجه گفتمان مقاومت و دست برتر ایران و عمق راهبردی ما در منطقه است و نشان می‌دهد که در جنگ اراده‌ها می‌توان پیروز شد به شرطی که بر گفتمان مقاومت پافشاری کنیم.
خطیب جمعه مهردشت پیرامون سفر پاپ رهبر کاتولیک‌ها به عراق، افزود: رسانه‌های غربی تلاش کردند با سیاه نمایی چهره‌ای خشن و مخالف با صلح از اسلام معرفی کنند در حالی که دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نوعی ابراز تقدیر و سپاس از حمایت مرجعیت عالی شیعه و شیعیان عراق از مسیحیان کشور خصوصا مسیحیان ایزدی بوده است و نکته مهم اینکه بخش عمده تامین امنیت این سفر به عهده رزمندگان حشد الشعبی بود که پاپ با خیال راحت به این سفر آمد و برگشت.
علیزاده از بزرگترین حمله موشکی انصار الله یمن به پایانه‌های نفتی عربستان یاد کرد و ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ جنگ یمن یگان موشکی این کشور تصمیم گرفت پایانه‌های نفتی شمال شرق عربستان و ساحل خلیج فارس را هدف قرار دهد که این پایانه‌های نفتی در حد خود بزرگترین پایانه‌های جهان و مسئول ذخیره و صادرات روزانه ۷ میلیون بشکه نفت و فراورد‌های نفتی عربستان ازطریق دریایی است. عربستان با حمایت آمریکا در چاهی افتاد که به راحتی نمی‌تواند از آن بیرون بیاید.
وی با بیان اینکه نظارت درست بر انتخابات، زمینه انتخاب درست را فراهم می‌کند، اذعان کرد: از مجلس انقلابی انتظار می‌رود در کلیه مراحل نظارت بر انتخابات شورا‌ها روحیه انقلابی و مدیریت و نظارت درست از خود به یادگار بگذارند. حال اگر نمایندگان و ناظران وظیفه خود را فراموش کردند مردم نباید وظیفه خود را فراموش کرده و باید هوشیار باشند و افراد مومن، انقلابی و کارآمد انتخاب کنند.
ارسال نظرات