رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دفاع از حریم علم و درمان کشور را به برکت تأسی به شهدا دانست و گفت: کارنامه عزتمندانه کادر درمان و پرستاری امروز حاصل همین ارزشها و آرمانهای انقلاب و تأسی به شهداست.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۰۱
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی با برنامه «گفتگوی روز» مصاحبه کرد.

اوحدی سالروز شهید و تأسیس بنیاد شهید را نمودی از تاریخ اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سیدالشهدای محور مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور منفورترین و شقی ترین انسان دوره معاصر به شهادت رسید.

وی افزود: فضائل و عصاره همه شهدا و فرماندهان ایثارگران و جانبازان در وجود حاج قاسم بود تا جایی که مقام معظم رهبری از او به عنوان یک مکتب در مسیر رشد و کمال جامعه بشریت یاد کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفاع از حریم علم و درمان کشور را نیز به برکت تأسی به همین شهدا دانست و گفت: کارنامه عزتمندانه کادر درمان و پرستاری امروز حاصل همین ارزشها و آرمانهای انقلاب و تأسی به شهداست.

*نخستین کنگره ملی بزرگداشت لشکر فرشتگان تاریخ ساز

اوحدی با اشاره به برگزاری نخستین و بزرگترین کنگره ملی بزرگداشت لشگر فرشتگان تاریخ ساز به مناسبت روز شهید که 19اسفند ماه برگزار گردید گفت: 17 هزار زن غیرتمند شهید، جانباز و آزاده در کشور ما وجود دارد و ما این کنگره را در تهران به پاسداشت آنها برگزار کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین به دو مأموریت و رسالت مهم بنیاد شهید نیز اشاره و بیان کرد: رسالت نخست مربوط به مباحث صنفی و خدماتی است که البته هر اقدامی هم که انجام شود کم است و جبران حتی یک شب نبود پدر برای دختر شهید و یا سختی زندگی یک شب جانباز قطع نخاع و گردن هم نمی شود اما رسالت دوم و اصلی مان هم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

اوحدی در رابطه با یکی از محورهای منشور اخلاقی بنیاد شهید مبنی بر سهیم سازی تشکل های ایثارگری، به ضرورت مشارکت و استفاده از ظرفیت تشکل های گوناگون ایثارگری در برنامه ها و تصمیمات بنیاد اشاره کرد و گفت: یکی از برکاتی که نصیب ما شده وجود جامعه ایثارگری فعال و پویاست؛ این تشکل ها پل توانمند بسیار قوی برای ارتباط دو سویه بنیاد با جامعه هدف و پشتوانه قوی برای تحقق برنامه های بنیاد هستند.

*اجرای پویش «شهید مهربان من»؛ کاری از فرزندان شهید

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درمورد پویش «شهید مهربان من» بیان کرد: اخیراً فرزندان شهید در این پویش، به نیابت از هر شهید یک یتیم را سرپرستی کردند و در همین ایام نیز ویژه برنامه ای از ایلام شروع شده و از ایلام هم به سراسر کشور گسترش پیدا خواهدکرد.

اوحدی درمورد «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» گفت: این قانون در هفت فصل تدوین شده و بر اساس آن، بنیاد موظف به پیگیری حقوق حقه جامعه ایثارگری است البته این جامعه به دلیل نجابت و عزت نفسی که دارند حتی وقتی برای ارائه خدمات به آنها مراجعه می کنیم باز هم شاهد روحیه ایثارگری آن ها هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئولیت بزرگ بنیاد در رسیدگی به وضعیت مسکن، اشتغال و ارائه خدمات درمانی گفت: خوشبختانه امسال از نظر تأمین اعتبار برای درمان جامعه هدف سال ویژه ای بود و امیدواریم که بتوانیم به این وظیفه سنگین عمل کنیم.

اوحدی بر این باور است که امروز عبور از مشکلات و تحریم ها و رمز دستیابی به تمدن اسلامی در گرو خدمت به مردم و تأسی به مکتب سیلمانی و شهداست.

ارسال نظرات