خبرهای داغ:

مروری بر زندگی‌نامه شهید «علیرضا حسینیان امیرخیز»

تبریز- شهید «علیرضا حسینیان امیرخیز» پس از آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه جنوب در منطقه جزیره مجنون عاشقانه با کفر جهانی جنگید و پس از مجاهدت‌های فراوان در عملیات کربلای 8 به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۶۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهید «علیرضا حسینیان امیرخیز» در 17 بهمن‌ماه 1344 در تبریز دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در دبستان‌های صبا و شهید حقیقی با عشق و علاقه و جدیت هر چه تمام‌تر به پایان رسانید و از همان روزهای تحصیل، اسلام در وجود وی نهفته بود.

در بحبوحه انقلاب با این که در دوران نوجوانی بود اکثر اوقات روز را در تظاهرات و شب‌ها را با گفتن الله اکبر در خیابان به صبح می‌رساند و در مخالفت با رژیم استکبار پهلوی فعالیت چشمگیری داشت تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی وی فعالیت خود را در مسجد شالچیلار و ایریلو شروع نموده و خود را در صف بسیجیان جان بر کف قرار داد.

اولین بار به عنوان بسیجی در سال 1362 در جبهه جنوب در منطقه جزیره مجنون عاشقانه با کفر جهانی جنگید. بار دوم نیز در سال 1363 در منطقه عملیاتی بدر حضور داشت و همیشه آرزویش این بود که به اسلام و میهن خود خدمات شایانی انجام دهد.

وی مجددا در اسفندماه 1365 قصد حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت را کرد ولی این بار مصمم‌تر و جدی‌تر از همیشه. با آن که خانواده عزیزش را جهت رفتن به جنگ حق علیه باطل قانع ساخته بود ولی هرگز موفق به کسب رضایت از مسئولین مربوطه در محل کارش نگردید.

این شهید والامقام ابتدا جهت نبرد با دشمن به صف رزمندگان لشکر 31 عاشورا پیوست و بعد از گذشت مدت زمانی با دریافت مرخصی جهت عیادت از دوستان به گردان فجر مهندسی رزمی انحصار جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی مستقر در محورهای عملیاتی جنوب رفت.

وی پس از مجاهدت‌های فراوان در جبهه‌های حق علیه باطل و مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در عملیات کربلای 8 در شلیک آخرین موشک با اصابت خمپاره دشمن، به جمع همرزمان شهیدش پیوست و به آرزوی خویش دست یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار