خبرهای داغ:
تبریز- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: امدادگران هلال احمر استان در ۴۸ ساعت گذشته با انجام ۱۴ عملیات امدادی به ۴۸۶ نفر در راه مانده امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۳۲۷۸۶۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حمید حسین پور افزود: به دنبال ورود سامانه بارشی از پنجشنبه هفته گذشته به استان و بارش شدید برف و کولاک که موجب لغزندگی و انسداد جاده ها، مختل شدن عبور و مرور خودروها در جاده های مواصلاتی اصلی و فرعی شده، امدادگران عملیات امدادرسانی به مسافران را در جاده ها آغاز کردند.

وی اظهار داشت: گرفتاری خودروها در برف و کولاک و واژگونی تعدادی از آنها در راه های ارتباطی میانه، تبریز، سراب، هریس، چاراویماق، اهر، شبستر، هشترود، مهربان، بستان آباد و اسکو موجب شد تا نجاتگران مستقر در پایگاههای امداد جاده ای جمعیت هلال احمر این شهرستانها به کمک مصدومان و در راه ماندگان بشتابند.

حسین پور اضافه کرد: این حوادث شامل واژگونی سمند در کیلومتر ۱۷ جاده قدیم میانه – زنجان، تصادف زنجیره بیش از هشت خودرو در کیلومتر ۹۰ تبریز به زنجان در آزادراه پیامبر اعظم، واژگونی پژو ۲۰۶ در ۲۲ کیلومتری اتوبان تبریز- زنجان، برخورد پراید، سمند، پژو و پراید در روستای اربطان شهرستان هریس، واژگونی مینی بوس در کیلومتر ۶ محور اهر- مشکین شهر و واژگونی پژوه ۲۰۶ در کیلومتر ۷۵ جاده - ارومیه بود.

وی ادامه داد: امدادگران به خودروهای گرفتار در برف و کولاک در محور سراب- اردبیل، محور آزادراه تبریز- زنجان، جاده شبستر، شانجان بالاتر از شرکت شکلات سازی آی سودا، آزادراه پیامبر اعظم ۱۵۰ کیلومتر مانده به تبریز، راه ارتباطی مهربان به دوزدوزان، دوزدوزان به بستان آباد، دوزدوزان به سراب، جاده سرچم- اردبیل، جاده میانه -زنجان و اتوبان پیامبر اعظم در محدوده شهرستان بستان آباد امدادرسانی کردند.

وی یادآوری کرد: در این عملیات‌ها ۵۵ نفر از امدادگران و نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد جاده ای این شهرستان ها با استفاده از ۱۱ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودروی نجات، ۲ دستگاه خودرو کمک دار و یک دستگاه ست نجات عملیات امدادرسانی را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در این مدت نجاتگران همچنین اقدام به توزیع ۲۹۰ بسته غذایی در میان ۴۸۶ نفر از مسافران در راه مانده کردند و ۲۱۰ نفر از هموطنان را در اتاق های اسکان و اماکن عمومی مساجد نزدیک اسکان داده و چهار نفر از مسافران مجروح شده در واژگونی ها و تصادف خودروها را با آمبولانس های هلال احمر به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال دادند.

حسین پور، با اشاره به امدادرسانی نجاتگران پایگاه امداد کوهستان شهدای گمنام عون بن علی تبریز به سه نفر گمشده در ارتفاعات دند تبریز، افزود: این عملیات در نخستین دقایق بامداد امروز (شنبه) انجام شد و در آن نجاتگران تیم کوهستان در یک عملیات جستجوی شبانه که تا ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد طول کشید، توانستند هر سه نفر را پیدا کردند.

ارسال نظرات