خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از حوزه علمیّه آیت الله العظمی آقا شیخ میرزا محمد جعفر انصاری (ره) و موزه آن بازدید کرد.
کد خبر: ۹۳۲۷۹۴۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، آیت الله حاج سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از حوزه علمیّه آیت الله العظمی آقا شیخ میرزا محمد جعفر انصاری (ره) و موزه آن بازدید کرد.

طی این دیدار نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این حوزه علمیه در یک مقطع زمانی از حوزه‌های فعّال در استان بوده و امیدواریم بعد از مهار بیماری کرونا همچون گذشته به فعالیت خود بازگردد.

آیت الله شفیعی، در پایان از موزه حوزه که شامل کتب خطی، اسناد تاریخی و کتاب خطی در باب استصحاب به خط شیخ اعظم انصاری بازدید کرد.

لازم به ذکر است؛ محل تولد و منزل تاریخی شیخ اعظم انصاری از علمای برجسته جهان شیعه در دزفول یک ظرفیت مهم در گردشگری مذهبی است که نیاز است این مکان جهت شناخت بیشتر شیخ، بازسازی و تبدیل به یک موزه شود. شیخ مرتضی انصاری ملقب به شیخ اعظم در ۱۸ ذیحجه سال ۱۲۱۴ ه‍. ق، در روز غدیر، در یکی از محله‌های قدیمی دزفول چشم به جهان گشود. نسب وی به جابربن عبدالله انصاری، از صحابه پیامبر اسلام (ص) می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها