معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی :

بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش طرح شهید سلیمانی هستند

سرهنگ گودرزی گفت: طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد و ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۹۳۲۸۰۶۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی،سرهنگ پاسدار «محمد گودرزی» معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای فاز دوم طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فاز اول طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور و با هدف کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از ۲۰ آبان ماه سالجاری شروع و در طی این چند ماه اجرای طرح توانست بیش از ۸۰ درصد از مرگ و میر، بستری و آسیب های بیماری را کاهش دهد.

گودرزی اظهار کرد: موفقیت ها و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در شرایطی که در اوج موج سوم کرونا قرار گرفته بودیم برای مردم امیدآفرین و دلگرم کننده بود و امروز با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت عمومی و گسترده برای کاهش بیشتر آسیب های کرونا اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سطح استان مرکزی از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۳ هزار و ۴۹۹ تیم تخصصی تشکیل شده که شامل ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی ، ۵۰۴ تیم نظارتی توزیع مواد غذایی و بهداشتی و ۳۷ تیم رهگیری تست است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: طرح شهید سلیمانی بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد که ۴۹۹ پایگاه سلامت در این راستا به مردم خدمت رسانی می کنند.

گودرزی بیان کرد: همچنین ۱۶۸ پزشک متخصص ، ۲۱۹ پرستار، ۶۰۴ بهروز و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی در ابعاد مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی یادآور شد: بیش از ۱۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر در خانواده های استان به عنوان سفیر سلامت ساماندهی شده اند که به طور مستمر برای آنها برنامه های آموزشی و خوراک محتوایی در نظر گرفته می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم در طول بیماری کرونا وجود افراد پرخطر بوده که طرح شهید سلیمانی به طور ویژه برنامه های حمایتی و نظارتی خود را برای این گروه ها در نظر گرفته که بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد سالمند و بیش از ۱۵۱ هزار بیمار زمینه ای و مادران باردار تحت پوشش هستند که در مجموع بیش از ۲۷۶ هزار از افراد پر خطر را شامل می شود.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم در طرح شهید سلیمانی که بیماریابی و ارجاع به قرنطینه یا مراکز درمانی را به طور ویژه ای افزایش داد و کمک های چشمگیری در راستای کاهش آسیب ها داشت انجام تست های سریع رپیتست بود که تاکنون بیش از ۴۸ هزار و ۴۵۹ تست انجام شد که ۱۱ هزار و ۷۷۸ مورد آن مثبت و ۳۶ هزار و ۶۸۱ مورد منفی بود که برای انجام این تست بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان و پرستاران آموزش تخصصی دیدند.

گودرزی بیان کرد: امروز بسیجیان و کادر درمان با تجربه های بسیار خوب و انگیزه های بالایی آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم طرح شهید سلیمانی را در ایام نوروز دارند اما آن چیزی که باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است که همواره باید در دستور کار همه باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: رسانه ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سهم ویژه ای برای فرهنگ سازی بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی دارند و همانگونه که تاکنون یاری گر بسیجیان و کادر درمان در تامین سلامت جامعه و مردم بوده اند باید به رسالت خود با قوت ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار