با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) درگیری‌ها میان حامیان نتانیاهو و ساعر که اخیرا از حزب لیکود خارج شده و حزبی جدید را تشکیل داده شدت گرفت.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۵۷
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، طرفداران حزب لیکود شب گذشته «عوفر برکوویچ» یکی از اعضای حزب امیدی نو به رهبری گدعون ساعر را در بازار محانیه یهودا در قدس اشغالی مورد حمله قرار دادند.

 شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که این دومین حمله لیکودی‌ها به اعضای حزب ساعر طی 24 ساعت گذشته است.

 پیش از این نیز، طرفداران لیکود به جلسه حزب امیدی نو حمله کرده و آن را بهم زده بودند.

 روزنامه تایمز آف اسرائیل در این باره گزارش داده بود که طرفداران نتانیاهو اقدام به پرتاب سنگ و تخم مرغ به سمت شرکت کنندگان در این جلسه در شهر عزاریا در مرکز فلسطین اشغالی کرده و قصد برهم زدن آن را داشتند.

 آن‌ها همچنین از طریق بلندگوهایی که با خود به همراه داشتند، ساعر را خائن خواندند. ساعر عضو حزب لیکود بود و سال گذشته در نهایت از این حزب جدا شد و حزب جدید خود را تشکیل داد.

  رقابت شدید نتانیاهو با گزینه های نخست وزیری

 از سوی دیگر، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در مورد مناسب‌ترین گزینه برای نخست وزیری این رژیم کرده که این نتایج حاصل شده است:

 ➖بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود 35 درصد
➖یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید 21 درصد
➖گدعون ساعر رهبر حزب امیدی نو 12 درصد
➖نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا 10 درصد

 به گزارش قدسنا،این نظرسنجی بیانگر کم تر شدن اختلاف میان نتانیاهو و رقبای اصلی اش است. از طرفی نشان می دهد در شرایط کنونی دستکم 43 درصد از صهیونیست‎ها خواهان نخست وزیری مجدد نتانیاهو نیستند.

ارسال نظرات