خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

مقام مجاهدت هیچ‌گاه دست از اصول برنمی‌دارد/ نگاه شهید «سلیمانی»، جهانی است

همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه مقام مجاهدت هیچ گاه دست از اصول برنمی‌دارد، گفت: بر این اساس مقام رزمندگی شامل هر کسی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۵۸
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵

مقام مجاهدت هیچ‌گاه دست از اصول برنمی‌دارد/ نگاه شهید «سلیمانی»، جهانی استبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در دومین همایش ایثارگران روحانی استان همدان ضمن تبریک ایام ماه شعبان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس، همایش انسان‌هایی است که اگر یک عمر در غفلت بودند، ورود پیدا کرده و مقام رزمندگی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه لباسی که شما روحانیون برتن دارید لباس رابطین با خداست و پاسدار دین هستید، افزود: لباس پاسداری از رابطه بین بندگان خدا و خود خدا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: رزمنده و مجاهد کسی است که صدها دلیل می‌توانست داشته باشد که در میدان‌های جنگ حضور نداشته باشند همچون خیلی‌ها که در صحنه‌های نبرد حضور نداشتند، اما یک رزمنده از تمام زندگی خود می‌گذرد و وارد صحنه می‌شود.

وی ادامه داد: مقام مجاهدت هیچ گاه دست از اصول برنمی‌دارد، بنابراین سرباز هم در دوران دفاع مقدس جایگاه خاص خود را دارد، براین اساس مقام رزمندگی شامل هر کسی نمی‌شود.

* در معرفی روحانیت در جامعه غفلت کرده‌ایم

سردار ظفری با بیان اینکه ما نتوانستیم روحانیت را در جامعه به خوبی معرفی کنیم، گفت: همه از معرفی روحانیت در جامعه غفلت کردند بنابراین شما روحانیون باید قدر این منزلت و جایگاهی را که به دست آوردید، بدانید.

وی با اشاره به نقش روحانیت در هدایت، سلامت و سعادت جامعه تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز جامعه دو نگرش در درون جامعه دینی ما حاکم است که باعث شکاف در جامعه شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: ما انقلاب کردیم و انقلاب ما هم انقلاب اسلامی بود و هدف این انقلاب تشکیل جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: امام(ره) می‌فرماید « مسئولان جمهوری اسلامی اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت(عج) نباشند، خائن و خطرسازند حتی اگر به مردم خدمت کنند».

سردار ظفری با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف حکومت جهانی قدر و منزلتی که ما انتخاب کردیم، کافی نیست، ادامه داد: اندیشه‌ای بزرگ باید داشته باشیم تا مثل شهید «سلیمانی» شویم، از دریچه حزب نمی‌توانیم خود را معرفی کنیم چون حزب برای معرفی ارزش‌های جامعه کوچک است.

وی گفت: نگاه شهید «سلیمانی»، نگاه جهانی است و نگاه جهانی را در صحبت‌های امام(ره) خوب متوجه شده بود و می‌دانست راه تشکیل حکومت جهانی چیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: اگر مردم بد انتخاب کنند ما در بد انتخاب کردن آنها سهیم هستیم بنابراین رسالت روحانیت یک رسالت سنگینی است و باید ویژگی‌های شهید «سلیمانی» را بدانیم چه بود که خود را درگیر استکبار کرد و سرگرم مسائل داخلی نشد.

وی ادامه داد: هرکسی باید در جایگاه خود بزرگ شود تا بتوانیم جامعه را امام زمانی کنیم و در حوزه رسالت خود حد و مرزی برای فعالیت‌ها داشته باشیم تا جامعه بتواند مرید اندیشه‌های شهید «سلیمانی» شود و مابقی عمر ما واگذاری انقلاب به دست صاحب اصلی انقلاب باشد.

در پایان این مراسم حجج الاسلام فاضلیان و سعادت به بیان خاطره‌هایی از دوران ۸ سال دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات