خبرهای داغ:
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین

کشف و ضبط بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نوع مواد محترقه/آماده باش کامل پلیس در چهارشنبه آخر سال

سرهنگ قلی پور با اشاره به کشفیات مواد محترقه طی دوماه گذشته گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نوع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۳۲۸۵۱۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

سرهنگ ابوالفضل قلی پور معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال بیان کرد: پلیس، به مناسبت چهارشنبه آخر سال اقدامات ویژه ای را مدنظر قرار دارد.

وی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و به دلیل عادی انگاری از سوی برخی شهروندان، این ویروس در حال گسترش است و در چهارشنبه آخر سال، جشن این روز که آئینی باستانی در کشور ایران و بالطبع در استان قزوین برگزار می شود که خطرات فراوانی را به همراه دارد.

شهروندان، از تجمع و تردد در اماکن خودداری کنند

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونای کشور و استان، باید از هرگونه تجمع خودداری شود و لذا از مردم دعوت و تقاضا می شود که به جهت حفظ جان خود و خانواده از تجمع و حضور در اماکن پرتردد خودداری نمایند.

سرهنگ قلی پور عنوان کرد: جوانان و نوجوانان به لحاظ شرایط سنی و شادابی این سنین انگیزه بالایی برای برگزاری این آئین دارند. اما توصیه ما این است که انجام این مراسم با حضور والدین انجام شود و تاکید موکد پلیس این است که مواد محترقه ای که فراهم می کنند، مجاز و استاندارد باشد و از مواد محترقه دست ساز، غیر استاندارد و قاچاق استفاده نکنند.

برخورد قانونی با حاملین و فروشندگان مواد محترقه

وی افزود: همه این موارد مستندات قانونی دارد. در اجرای دستور مقام محترم قضایی و تعامل انجام شده، افرادی که در تهیه، خرید و فروش، حمل و نگهداری مواد محترقه غیرمجاز اقدام می کنند، طبق قانون با آنها برخورد می شود.

خط قرمز پلیس، امنیت و سلامت مردم است

سرهنگ قلی پور تصریح کرد: خط قرمز پلیس حفظ جان مردم و ایجاد امنیت همگانی است و در این مسیر در تلاش است و اگر به نوعی هنجارهای جامعه تبدیل به ناهنجاری شود و یا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد شود و اماکن و معابر دولتی و خصوصی خسارت ببیند طبق ماده قانونی که در قانون مجازات اسلامی برای تک تک این موارد وجود دارد پلیس بعنوان ضابط قوه قضاییه، برخورد قانونی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: توصیه پلیس این است خانواده ها در مراسم چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان خود باشند تا این مراسم آئینی در حد عرف و با رعایت همه جوانب امنیتی و انتظامی، انجام شود و در سلامت کامل به پیشواز بهار و سال نو برویم.

کشف بیش از ۱۵۰۰ نوع مواد محترقه طی دوماه گذشته

سرهنگ قلی پور با اشاره به کشفیات مواد محترقه خاطرنشان کرد: طی دوماه گذشته با دستور فرماندهی انتظامی استان به صورت کارگروه ویژه، به پلیس های تخصصی و فرماندهان شهرستان های تابعه، مقابله با فروشندگان مواد محترقه غیرمجاز ابلاغ شد و طی این امر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نوع مواد محترقه کشف و ضبط شد.

۴۴ مصدوم مرتبط با چهارشنبه آخر سال

این مسوول انتظامی ادامه داد: در بحث مصدومان مرتبط با چهارشنبه آخر سال با توجه به اینکه هنوز این مراسم اجرا نشده، ۴۴ مصدوم در استان وجود داشته که شامل دو خانم و ۴۲ آقا می باشند و میزان مصدومیت این افراد، بعضاً شدید بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه به برخی صنوف همچون لاستیک فروشان، رنگ فروشان ابلاغ شده که از فروش لاستیک مستهلک و اکلیل لیک ترنج به جوانان خودداری شود افزود: این امر به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب برای شهروندان بوده چرا که مواد محترقه دست ساز به جهت غیراستاندارد بودن، در حین ساخت دچار انفجار می شود و در سنوات گذشته نیز شاهد بودیم سازنده این مواد جان خود را از دست می دهد.

سرهنگ قلی پور اظهار کرد: عقل سلیم به این نکته تاکید دارد که بازی با جان، تبعات غیرقابل بازگشتی دارد و لذا هر اتفاقی نیاز به تجربه ندارد بلکه می توان از تجربیات دیگران استفاده کرد و لذا باید به قانون ملحق شد.

آماده باش کامل پلیس در چهارشنبه آخر سال

وی بیان کرد: هر مأموریت پلیس با همکاری و همراهی مردم موفق است. تمهیدات ترافیکی بسیار ویژه ای ایجاد شده و پلیس راهور در آماده باش صد درصدی هستند. پلیس همیشه و در همه ایام سال، آمادگی کامل برای اجرای مأموریت های خود را در قالب اقدامات پیش دستانه دارد تا بتواند اقدامات مناسبی برای رفاه حال مردم انجام دهد.

سرهنگ قلی پور گفت: امسال نیز همچون سنوات گذشته اقدامات ویژه در تمام حوزه های مأموریتی از سوی عوامل انتظامی استان اجرا می شود و کلیه نیروها در چهارشنبه آخر سال در آماده باش کامل به سر می برند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار