خبرهای داغ:

جهادگران بسیجی مسجدسلیمان باز هم پای کار آمدند

با شروع موج سوم شیوع ویروس کرونا مسئول تغسیل و تدفین اموات کرونایی شهرستان مسجدسلیمان از فعالیت مجدد طلاب و گروه های جهادی در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۱۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در مسجدسلیمان/ با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و آغاز موج سوم آن ، شمار بیماران بستری در بیمارستان و فوتی های ناشی از این ویروس نیز در این چند روز افزایش پیدا کرد.
در این میان طلاب و گروه های جهای که پای ثابت تغسیل و تدفین اموات کرونایی در این ایام بودند این بار نیز با توجه به شرایط این روزها وارد عرصه عمل شدند و فعالیت خود را مجدد آغاز کردند.
طلاب و بسیجیان جهادگر خواهر که در میان آن ها بچه های خادمین شهدا حضور دارند نیز هم‌پای گروه های جهادی برادر به کار تغسیل و تدفین اموات کرونایی به فعالیت می پردازند و نزدیکی ایام عید و خانه تکانی مانع از حضور آن هادر این فعالیت جهادی نشد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده مسئول تغسیل و تدفین اموات کرونایی در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مسجدسلیمان که مسئولیت هماهنگی و نظارت این بخش ها را بر عهده دارد در گفت و گو با خبرنگار بسیج خوزستان در مسجدسلیمان از وضعیت فعلی این روزهای کرونایی مسجدسلیمان توضیح داد و در این خصوص اظهار کرد: الان حدود ده روز است که موج تازه ای از ویروس کرونا در شهرستان مسجدسلیمان بالا گرفت و آمار فوتی ها هم دنبال آن افزایش پیدا کرد تا الان حدود ۱۷ نفر فوتی یعین هفت نفر خانم و ده نفر آقا داشتیم که کار تغسیل و تدفین آن توسط طلاب و گروه های جهادی خواهر و برادر صورت گرفته است .
وی اضافه کرد: از این تعداد فوتی ها پنج نفر به خود شهرستان مسجدسلیمان تعلق داششتند و دوازده نفر دیگر نیز در شهرهای دیگر فوت کرده بودند و اینجا کار تغسیل و تدفین و خاکسپاری آن صورت گرفته هست.
هاشم زاده گفت: طبق آخرین آمار ۶۸ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان بستری هستند و چهار بخش نیز به بستری های کرونا اضافه شد.

وی در پاسخ به این سوال مردمی که امواتی که مربوط به شهرستان های همجوار هستن چطور مجوز غسلشان برای اینجا داده می شود و با توجه به طول مسافت و شیوع بیماری ازآیا امکان نیست این امواتی که از شهرستان ها هستن در همان شهر مبداء غسل داده شوند و تنها برای خاکسپاری به اینجا انتقال داده شوندعنوان کرد: یک تعداد از شهرها هستند که مرتب موارد اینچنینی را غسل می دهند و بعد می فرستند اما بعضی شهرها و استان ها بدون غسل ، اموات کرونایی را به زادگاهشان می فرستند و این هم برای خودمان جای سوال دارد ، البته دراین زمینه شبکه بهداشت مکاتباتی با آن ها داشته ودر خواست کرده که این موارد را با غسل بفرستند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها