حجت الاسلام داودی، گفت: «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نمونه پاسداری است، که در دفاع از کیان اسلام حد و مرزی نمی‌شناخت.
کد خبر: ۹۳۲۸۶۸۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال وبختیاری؛  حجت الاسلام داودی در گفتگو با خبرنگار ماه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار، گفت:حضرت امام حسین (علیه السلام ) بزرگترین الگوی مقاومت و پاسداری از دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به فلسفه زیبای نامگذاری زادروز حضرت امام حسین علیه السلام بعنوان روز پاسدار، افزود: این نامگذاری به منزله ارج نهادن به سبزپوشانی است، که در طول تاریخ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران اسلامی پاسداری می کنند؛ پاسدارانی که هم در نبرد ۸ ساله انقلاب اسلامی و بعد از جنگ و هم اکنون در عرصه‌های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی حضوری پر رنگ دارند.

داودی خاطرنشان کرد: رشادت‌های پاسداران فقط به مرزهای ایران اسلامی ختم نمی‌شود، بلکه خارج از مرزهای کشور سرافرازانه مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام بودند و نمونه بارز این پاسداری را می‌توان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» نام برد، که در دفاع از کیان اسلام حد و مرزی نمی‌شناخت و در این راه مانند ارباب خود پاسدار دشت کربلا به شهادت رسید.

وی در ادامه گفت: پاسدار را نمی‌توان منحصر در جبهه و خط مقدم نبرد و جنگ با دشمن خلاصه کرد. بسته به شرایط زمانی پاسدار می‌تواند با هر اسلحه و لباسی برای ملت و کشور خود پاسداری کند.

کارشناس مسایل فرهنگی اضافه کرد: دیروز پاسداران جامه سبز ما با سلاح در مقابل دشمن از مرزهای میهن دفاع کردند و امروز در شرایطی که کشور درگیر دشمنی بیولوژیک و ویروسی خطرناک با نام کروناست، پاسداری معنای دیگری خواهد یافت.  پاسداری در خط مقدم سلامت؛ حماسه‌ای که مانند دفاع مقدس جاودانه است.

ارسال نظرات