ساری-حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با اشاره به اینکه تابلوی عاشورا، تولی و تبری است، خاطرنشان کرد: امکان ندارد کسی حسینی باشد دست در دست یزیدیان بگذارد اگر چنین کرد حسینی نیست.  
کد خبر: ۹۳۲۸۷۴۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
امکان ندارد کسی حسینی باشد و دست در دست یزدیان بگذارد
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام دکتر عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در مراسم روز پاسدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل (س) کاری کرد که دردنیا هم همراه امام حسین (ع) بوده است، گفت: حتی ولادت حضرت ابوالفضل (س) هم همراه امام حسین (ع) است و همچنین در ماه محرم نیز تاسوعا منسوب به حضرت ابوالفضل (س) و عاشورا هم برای امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با بیان اینکه ولایت مداری بسیار مهم است، افزود:خیلی‌ها هستند با جان ولایت همراه هستند و جایگاه ولایت را می‌فهمند؛ لذا ولایت مداری آنجایی معنا پیدا می کند که اگر کسی به ظن خود ولایت را قبول نداشت، اما وقتی در قرآن گفته باید آن را قبول کنی، در عمل آن را قبول و بپذیرد.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه با تصریح بر اینکه تولی و ولایت مداری یک نوع دیگری هم دارد و آن هم تبری است، اضافه کرد: نمی‌شود عاشق حسین (ع) بود و در برابر یزید انزجار و ایستادگی نداشت لذا تولی و تبری که در قرآن آمده این بوده  که ویژگی قابل توجهی است.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با اشاره به اینکه تابلوی عاشورا، تولی و تبری است، خاطرنشان کرد: امکان ندارد کسی حسینی باشد دست در دست یزیدیان بگذارد اگر چنین کرد حسینی نیست.  

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در اداه به آیه ۵۱ سوره مائده اشاره  کرد وگفت: در این آیه آمده «و مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ» لذا  اگرکسی دست در دست شمنان بگذارد  از ما نیست و  این تولی، تبری میخواهد.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی هویت پاسداری را تولی و تبری دانست و افزود: باید نسبت به ولایت با تمام وجود تعبد داشت آن هم  تعبدی که مبتنی بر قوی‌ترین تعقل‌ها باشد؛ لذا در دوران حکومت امیرالمومنین (ع) برخی‌ها تولی داشتند، اما تبری نداشتند. نماز را با علی بن ابیطالب (ع) می‌خواندند، اما ناهار را سرسفره معاویه می‌نشستند.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران  با اشاره به اینکه برخی‌ها در دوران دفاع مقدس شبه افکنی کردند یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند همان کسی که جواب خون سیدالهشدا (ع) را داد جواب خون رزمندگان را هم میدهد.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دیگر شاخص حسینی بودن را خودسازی و محاسبه نفس  برشمرد، و گفت:روحیه و فرهنگ جهاد و مبارزه در راه خدا را کوتاه نیامدن در برابر فشار‌ها، خسته نشدن از مبارزه، از دیگر ویژگی‌های یک پاسدار حسینی است.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا افزود:همه میدانستند در عاشورا شهید می‌شوند، اما پای امام ماندند؛ لذا پرچم و شعار پاسداری که بزرگترین پاسدار کربلا به ما یاد داد، شعار حضرت ابوالفضل (س) است، که همه خودرا فدای ولایت و امام حسین (ع) کرد.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با بیان اینکه سری که برای خدا بریده شد، و دستی که برای خدا قطع شد، یدالله می‌شود و می‌شود باب الحوائج، اضافه کرد:باب دست یابی به همه حاجت‌ها برای امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (س]است و حضرت  باب الحسین (ع) است.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که فرهنگ عاشورایی یعنی دفاع از دین خدا و همه چیز را برای دین دادن است، گفت: خیلی‌ها برای امام حسین (ع) حدیث و آیه خواندند تا امام را منصرف کنند، اما امام حسین (ع) به قیمت زنده ماندن دین خدا همه چیز خود را فدا کرد.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با تاکید بر اینکه فرهنگ راحت طلبی و خوشگذرانی، با فرهنگ حسینی جمع نمی‌شود، افزود:فرهنگ حسینی فرهنگ  روحیه جهادی در عرصه‌های مختلف است لذا یک روز جهاد اصغر است و یک روز دیگر جهاد کبیر.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با تصریح بر اینکه امروزه حسینی بودن یعنی تلاش برای اینکه اراده دشمن به ما تحمیل نشود، خاطرنشان کرد: حسینی بودن یعنی مجاهدت برای آنکه دشمن نتواند خواسته و اراده خودش را به ما تحمیل کند.

حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با بیان این مطلب آن‌هایی که در قوی شدن انقلاب مجاهدت می‌کنند حسینی هستند، بیان کرد: امثال شهید تهرانی مقدم، دانشمندان هسته ای، و بالاتر از همه این‌ها کسانی که روحیه ایمان، تقوا و معنویت را در امت اسلامی تقویت می‌کنند، مصداق پاسداری هستند.

مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران شاخص دیگر حسینیان را تکلیف گرایی دانست و اضافه کرد:به فرموده رهبر معظم انقلاب  امام حسین(ع) بنا بر تکلیف قیام کرد .لذا نتیجه به عهده خدا است.
 
حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا یعنی در مسیر حق قرار گرفتن و انجام تکلیف ، گفت: پاسدار کسی است که همیشه تکلیف را بشناسد و به تکلیف عمل کند لذا شاخص تکلیف ولایت است.
 
مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران بصیرت ،تصمیم به موقع در مقابل کوردلی و تحریف و تحجر را شاخصه پاسداری برشمرد و اضافه کرد:بصیرت یعنی درک واقعیت های خارجی،مصداق شناسی،عمق نگری،قدرت تحلیل داشتن،در برابر شبهات منفعل نشدن،در برابر فشارها اراده را از دست ندادن است،لذا همه این ها شاخص های پاسداری است.
 
حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با تاکید بر اینکه عالی ترین مزد حسینی،شهادت است، افزود:شهادت دست ما نیست و عنایت خداست لذا باید تلاش کرد از قافله شهدای کربلا جانماند که بالاترین نعمت ، نعمت شهادت است که این در گرو حیات حسینی داشتن است.
 
به گفته  مسئول نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران پاسداران از امام حسین(ع) یاد گرفتند آگاهانه انتخاب کنند، شجاعانه  بجنگند، غریبانه زندگی کنند ، مظلومانه شهید شوند، و بی شرمانه مورد افترا قرار بگیرند.
 
حجت الاسلام دکتر حاجی صادقی با اشاره به اینکه منطق پاسداری،منطق حسینی است، گفت: تلاش کنیم حسینی زندگی کنیم و شاخصه حسینیان را روز به روز در وجود خود تعمیم ببخشیم .
 
خبرنگار:مازیار شیری
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها