جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: هیات‌های اندیشه‌وزر که متشکل از پیشکسوتان بسیجی در عرصه‌های مختلف و رسانه هستند بازوی مشورتی توانمندی برای مدیران محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۳۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، سرهنگ حمیدرضا فرهمند در نشست مشترک اعضای بسیج رسانه و هیات اندیشه‌ورز این تشکل در مهریز افزود: باید فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه در ابعاد مختلف رصد و سپس با ارایه طرح در جریان یک برنامه مدون برای انجام امور مورد نیاز به مسوولان کمک کرد.
وی با بیان اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز از نیرو‌های توانمند و پیشکسوت در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ایثارگری، رسانه و سایر مباحث گوناکون اجتماعی تشکیل شده ادامه داد: شناسایی معضلات و تهدید‌ها و فراهم کردن زمینه با جلب همکاری همه دلسوزان برای حل مسایل جزو اهداف این مجموعه است.
این مسوول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی هیات‌های اندیشه ورز جزو تدابیری است که مقام معظم رهبری به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه مطرح کردند و این هیات‌ها تاکنون ثمرات و برکات زیادی به همراه داشته و بدون هیچ گونه وابستگی فقط به دنبال حل مشکلات و کمک به مسوولان است.
به گفته فرهمند، مطالبه‌گری و بررسی مسایل و مشکلات، اولویت‌بندی آن‌ها و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای غلبه بر معضلات باید محور فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز باشد که داشتن طرح و برنامه و استفده از توصیه‌های مقام معظم رهبری نقش‌آفرین در انجام وظایف است.
وی به اهمیت فضای مجازی و نظارت بر آن و همچنین تهیه، تولید و بازنشر محتوا‌های مناسب در راستای اهداف نظام، انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری باید محور کار این هیات‌ها در شهرستان با همکاری سایر بخش‌ها به خصوص فعالان رسانه باشد.
همچنین مسوول بسیج رسانه مهریز گفت: ماموریت اصلی این تشکل و هیات اندیشه‌ورز، جلب مشارکت تمامی دلسوزان و علاقه‌مندان به خدمت به مردم و نسل جوان با برنامه‌ریزی و کار جهادی و انقلابی داوطالبانه در منطقه است و زمینه فعالیت وجود دارد.
مرتضی منصوری با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۶۰ نفر در بسیج رسانه و هیات اندیشه‌ورز شهرستان عضویت دارند به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی اعضا و عموم علاقه‌مندان به عنوان اولویت یاد کرد که در سال آینده در این خصوص اقدام لازم به عمل می‌آید.
وی به اهمیت فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز به خصوص در حوزه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مجازی اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف نظام و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری نقشه راه در انجام ماموریت‌ها در آینده است.
در این نشست تعدادی از اعضا بسیج رسانه و اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیج به طرح دیدگاه‌ها و مطالبات خود به خصوص در برگزاری دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی، جلب مشارکت پیشکسوتان و رصد مسایل و مشکلات و خدمت به مردم و جوانان اشاره کردند.
همچنین رییس سازمان بسیج رسانه استان یزد در ۱۳ بهمن امسال گفته بود: این تشکل فارغ از جناح‌بازی و گروه‌گرایی فقط به دنبال تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی علیه دشمنان و بهره‌گیری درست از فضای مجازی است.
مصطفی گل‌محمدی در آیین معارفه مسوول بسیج رسانه مهریز افزود: رسانه‌های گروهی در اصل ابزار قدرت و اقتدار ملی هستند و باید به دور از وابستگی جناحی با استفاده از نیرو‌های انقلابی و متعهد برای تقویت جبهه رسانه‌ای نظام تلاش کنند.
وی، مطالبه‌گری صحیح و منطقی برگرفته از علم و آگاهی را از مهمترین ماموریت مهم فعالان رسانه و خبرنگاران در راستای تحقق اهداف جامعه به سمت تعالی بیشتر ذکر کرد و گفت: باید توسط اصحاب رسانه و این تشکل انقلابی مفاهیم انقلاب به صورت هنرمندان به نسل جدید منتقل شود.
بسیج رسانه استان یزد فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرد.
مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۲۰ هزار بسیجی و ۲۰ خبرنگار دارد
ارسال نظرات