امام جمعه مراغه:

پروتکل‌های بهداشتی در دیدارهای نوروزی رعایت شود

تبریز- امام جمعه مراغه از خانواده‌ها خواست تا پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در دید و بازدیدهای نوروزی رعایت کنند.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۵۶
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه، دید و بازدید های نوروزی توسط خاناوده ها نباید به محلی برای شیوع و انتقال این بیماری تبدیل شود.
وی ادامه داد: با وجود کرونا، انجام صله ارحام با والدین و نزدیکان انجام می شود لیکن دیدار با آنان همراه باید با رعایت موازین بهداشتی باشد تا آسیبی ناخواسته به عزیزان خود وارد نسازیم.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: نباید به بهانه کرونا، قطع صله ارحام به بدعتی برای سال های آینده تبدیل شود چرا که احترام به والدین و بزرگان حتی به صورت محدود نیز باید انجام شود.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و سال جدید گفت: آیین نوروز پیش از اسلام نیز وجود داشته و دین مبین اسلام هیچگاه با آن مخالفتی نداشته چرا که در آن صله ارحام به عنوان آیینی بزرگ محترم داشته می شود.
حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه اسلام فقط مخالف بدعت هاست افزود: پیشوایان و بزرگان اسلام نیز در طول تاریخ رنگ و بوی اسلامی به عید نوروز بخشیده اند.
وی ادامه داد: عید نوروز آیین بزرگ و خوبی است به شرط آنکه در آن معصیت و گناه نباشد که این امر مورد تاکید اسلام و قرآن است.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: در عید نوروز پیش رو نیز خانواده ها در سفره های خود از تجمل پرهیز کرده و در دیدارهای نوروزی عفاف و حجاب نیز رعایت شده و مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها