خبرهای داغ:
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم:

خرد رسانه‌ای از الویت‌های انقلاب اسلامی/قوت در فضای مجازی مطالبه صریح مقام معظم رهبری است

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: مقابله با تهدیدات رسانه‌ای دشمن از اولویت‌های انقلاب اسلامی هست و باید با تفکر صحیح و سواد غنی در این نبرد پیروز شد.
کد خبر: ۹۳۲۹۳۷۵
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

مجید تناور مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم بیان کرد: امروز با گسترش اینترنت و شبکه‌های مجازی لزوم فعالیت با سواد و بصیرت در بستر فضای مجازی بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی دشمنان در حوزه رسانه و تغییر رویه نوع جنگ از سخت به نرم، رقابت در این جنگ رسانه‌ای از اولویت‌های انقلاب اسلامی است و باید با تفکر صحیح و سواد غنی در این نبرد پیروز شد. در بازه زمانی فعلی دشمن خیلی راحت به نیرو‌های انقلابی در فضای مجازی بر اثر نا آگاهی و عدم سواد ضربه می‌زند.
 
 تناور در ادامه اظهار داشت: سواد رسانه‌ای مهارتی است که اهمیت آن در دنیای امروز کمتر از سواد خواندن و نوشتن نیست؛ زیرا به جهت فراگیری اطلاعات گسترده و در دسترس قرار گرفتن آسان حجم بالای اطلاعاتی، قرار گرفتن در دام معاندان با ترویج اخبار کذب یا اطلاعات مهندسی‌شده، ممکن الوقع است و این امر نشان از لزوم ترویج مهارت سواد رسانه‌ای برای آحاد جامعه از جمله بسیجیان فعال در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: سازمان فضای مجازی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم برای مسئولین فضای مجازی رده‌های مقاومت بسیج به منظور فعالیت هدفمند هرچه بیشتر، دوره توانمند سازی فضای مجازی را جهت آموزش مقدماتی مهارت رسانه‌ای برگزار می‌کند که در این دوره بسیجان ضمن آشنایی با ساختار فضای مجازی، اهمیت فعالیت در فضای مجازی با شبهات و پرسمان‌های موجود در فضای مجازی آشنا و آماده مقابله با تهدیدات موجود در این فضا می‌شوند.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم اضافه کرد: امروز توانمندی در فضای مجازی به منظور مقابله با تهدیدات نرم دشمن ضروری و الزامی است، اصحاب فضای مجازی در بسیج باید از ابزار رسانه‌ای برای تقویت انقلاب استفاده کنند و ما نیز باید در فضای مجازی قوی ظاهر شویم و گرنه به جد آسیب می‌بینیم.
 
قوت در فضای مجازی مطالبه صریح مقام معظم رهبری است

وی در ادامه تصریح کرد: قوت در فضای مجازی مطالبه صریح مقام معظم رهبری است و هر فعالیت و برنامه‌ای که در این زمینه انجام میشود باید برای رسیدن یه این هدف مشخص باشد وگرنه کار ناتمام و ناقص خواهد بود، با قوی شدن در فضای مجازی است که اولا از سلطه صهیونیسم بین الملل خارج میشویم و ثانیا در حکمرانی مجازی در جهان، حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

تناور در پایان خاطر نشان کرد: امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و ما باید در کارزار حقیقی فکری که امروز وجود دارد با بکارگیری اندیشه اسلامی و رسانه‌ای صحیح پیروز شده و انشالله بسیجیان به عنوان افسران حقیقی جنگ نرم ،با شرکت در  دوره های توانمند سازی انقدر توانمند خواهند شد که با تفکر سالم و سواد کافی به زمینه سازی ظهور در فضای مجازی می‌پردازند و به بهترین نحو و با جذب کافی و قاطع به انقلاب خدمت می‌کنند.

انتهای پیام / افراسیابی
ارسال نظرات