خبرهای داغ:

اعمال محدودیت‌های کرونایی تا پایان تعطیلات درخوزستان

آغاز تعطیلات عید نوروز و افزایش ۲۱ درصدی تردد مسافر در جاده‌های خوزستان، پلیس را مجبور به تداوم محدودیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی تا نیمه فروردین۱۴۰۰ کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۰۹
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، کرونا همچنان استان خوزستان را در وضعیت ناگوار قرار داده و نیروی انتظامی مبادی ورودی و خروجی شهرهای خوزستان را به شدت کنترل می‌کند.

سفرهای آخر سال دوباره روند افزایشی کرونا را در استان سبب شده است و با اینکه هفته گذشته روند نزولی شده ولی این روزها مجدد روند صعودی شده و تعداد بستری‌ها در استان به بیش از هزار و 700 بیمار رسید.

وضعیت و رنگ‌بندی شهرها سبب شده مردم به عادی‌انگاری کرونا روی آورند و این باعث شده وضعیت کرونا در خوزستان به شدت شکننده باشد و هر لحظه ممکن است روند ابتلا و بستری به شکل صعودی در بیایید.

در روزهای اخیر سفرهای درون و بین شهری به سبب تعطیلات عید به شدت افزایشی شده است به طوری که در خروجی اهواز شاهد رشد 21 درصدی تردد بودیم و این سبب شده که مجددا کرونا در خوزستان افسار پاره کند. پلیس به شکل شبانه روز برای نظارت بر تردد خودروهای با پلاک غیربومی حضور دارد.

محدودیت‌های پلیس برای خودروهای با پلاک غیربومی تا پایان تعطیلات برقرار است

خودروهای با پلاک بومی حق خروج از شهرهای قرمز و نارنجی را نداشته و پلاک‌های غیربومی حق ورود به این شهرها را ندارند. این محدودیت تا پایان تعطیلات نوروز در استان برقرار است و ادامه آن به تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا بستگی دارد

سرهنگ‌ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: در این بازده به بیش از 40 هزار خودرو تذکر زبانی دادیم همچنین بیش از 50 هزار خودرو را عودت و 2 هزار خودرو برابر قانون جریمه شدند.

در فرودگاه‌‌ها و پایانه‌های مسافربری نیز از همه مسافران برای خروج از استان تست کرونا گرفته و در صورت منفی شدن تست اجازه خروج داده می‌شود.

 

 

فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به فعالیت شبانه روزی کادر درمان در مقابله با این ویروس منحوس اظهار داشت: در این شرایط بهترین کمک به کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در مراسم‌ها و دید و بازدیدهای عیدانه است.

وی با اشاره به پذیرش کرونا در 39 بیمارستان خوزستان تصریح کرد: برای قطع زنجیره کرونا همه باید مسئولانه رفتار کنیم و از رفتارهای که وضعیت کرونا را تشدید می‌کند پرهیز کنیم. برای دیدارهای عید به شکل مجازی رفتار کنند و برای سلامت همدیگر هم که شده، از حضور در منزل یکدیگر خودداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: در مقابله با این ویروس منحوس، تیم پزشکی و درمانی و بهداشتی حماسه بزرگی خلق کردند و این حرکت ستودنی و قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: مجموعه بسیج، سپاه و شورای اصناف و به ویژه گروه‌های جهادی در ماه‌های اخیر همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و در پیک سوم توانستیم با استفاده از این ظرفیت ها تا اندازه زیادی ویروس را در خوزستان مهار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها