خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی تشریح کرد
تبریز- مدیرکل بحران استانداری آذربایجان شرقی نسبت به وقوع سیل احتمالی در مناطق مختلف استان هشدار داد و از سازمان‌های مسئول خواست برای جلوگیری از هر گونه خسارت هشدارها را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۰۳
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید از اواخر وقت امروز و ادامه آن تا عصر شنبه از مردم عزیز درخواست می‌شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سازه‌های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها را محکم کنند.

وی، احتیاط در حین عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و لغو پروازهای هواپیماهای سبک آموزشی را از دیگر ضرورت‌های مواجهه با سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.

هنربر همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار، توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.

وی در ادامه، هر گونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری‌ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.

وی با اشاره به صدور سه فقره هشدار جوی در ساعات گذشته توسط اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی و سایر نهادهای مرتبط، در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار گفت: با ورود این سامانه، وزش باد شدید و طوفان مورد انتظار است.

هنربر، رگبار باران و رعد و برق، به ویژه از بامداد تا عصر چهارشنبه، و بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر، خیزش گرد و خاک و کاهش دما از روز پنجشنبه را از جمله تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین آبگرفتگی معابر عمومی، احتمالی سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، شکستن درختان و سقوط اجسام از ساختمان‌های نیمه کاره را از دیگر مخاطرات ورود سامانه بارشی جدید به استان برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها