سعــــــید زعفـــــری
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا، پذیرش مسافر در برخی از شهرستان‌های استان را متوقف می کنیم.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۴۸
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳

پذیرش مسافر در برخی شهرستان‌های استان اردبیل را متوقف می کنیم

بابک نخستین در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در اردبیل ، با اشاره به افزایش ورود مسافرین تعطیلات نوروزی به استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های صادر شده مبنی بر عدم انجام مسافرت‌های غیرضروری شاهد افزایش تعداد مسافران هستیم که این موضوع نگرانی کادر بهداشت و درمان استان اردبیل را در پی دارد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم استان و مسافرین، افزود: فاصله گذاری اجتماعی، استفاده صحیح و اصولی از ماسک، شستن دست‌ها بعد از برخورد با اشیا و سطوح باید به جد رعایت شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از فعالیت مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی برای انجام مراقبت‌های بهداشتی و تشخیصی ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: این مراکز آمادگی انجام تست و نمونه برداری از مردم استان و مسافرین را دارد و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

نخستین ادامه داد: در مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تست سریع ویروس کرونا و اگر لازم شد تست پی. سی. آر انجام شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌ها مشخص می‌شود و اگر علائمی از ابتلاء به کرونا در افراد مشاهده شد بلافاصله اقدامات درمانی و قرنطینه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت ظرفیت‌های پذیرش مسافر و میهمان در رستوران‌ها و آبگرم‌ها اظهار کرد: دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران و مراکز بهداشتی شهرستان‌ها ابلاغ شده و اگر در پی عدم رعایت دستورالعمل‌ها، تغییر رنگ وضعیت شیوع کرونا رخ دهد مجبور هستیم پذیرش مسافر در برخی از شهرستان‌های استان اردبیل را متوقف کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، مردم و مخصوصاً متصدیان اماکن عمومی را به همکاری بیشتر با کادر بهداشت و درمان دعوت کرد و گفت: خواهش ما این است که فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا مشکلی در این فصل مسافرپذیر نداشته باشیم.

نخستین از خانواده‌های میزبان نیز خواست اگر در بین میهمانان کسی علائم کرونا و حتی سرماخوردگی داشت آنها را به مراکز ۱۶ ساعته معرفی کنند تا با انجام به موقع اقدامات پیشگیرانه مانع از بروز حوادث تلخ در این خانواده‌ها شویم.

ارسال نظرات