از سوی سخنگوی ائتلاف صورت گرفت:

تایید حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه

سخنگوی ائتلاف آمریکا حمله به پایگاه این ائتلاف در دیرالزور را تایید اما در عین حال هر گونه آسیب یا خسارت ناشی از این حمله را رد کرد.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۸۶
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سخنگوی ائتلاف آمریکا حمله به پایگاه این ائتلاف در دیرالزور را تایید اما در عین حال هر گونه آسیب یا خسارت ناشی از این حمله را رد کرد.

بنابر گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ائتلاف اظهار داشت: ائتلاف آمریکایی گلوله باران به پایگاه این ائتلاف در سوریه را تأیید اما وجود تلفات را انکار می کند.

وی گفت: امروز صبح یک موشک صدها متر دور تر از نیروهای آمریکایی در پایگاه کونیکو فرود آمد. هیچ آسیب یا خسارتی وجود نداشت.

پایگاه کونیکو بزرگ ترین پایگاه‌های نظامی مهم ایالات متحده آمریکا واقع در دیرالزور در شمال شرق سوریه است که روز سه شنبه هدف قرار گرفت.

بنابر این گزارش، منابع سوری اعلام کردند که چندین راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در پالایشگاه گاز «کونیکو» واقع در حومه شمال شرقی استان دیرالزور اصابت کرده است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

پیش از این یک کانال تلویزیونی لبنانی از زخمی شدن چند نظامی آمریکایی در جریان این حمله خبر داده بود.

نیروهای مسلح آمریکا به همراه شبه نظامیان کُرد "نیروهای دموکراتیک سوریه"، مناطقی را در شمال و شمال شرقی سوریه در استانهای دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن منطقه قرار دارد، تحت کنترل خود دارند.

مقامات سوریه خواستار خروج نیروهای مسلح آمریکا از این کشور هستند.

ارسال نظرات