سلیمی گفت: رونق تولید یقینا در بستر فساد محقق نمی‌شود از این رو باید ابتدا با فساد مبارزه کنیم و از طرفی تولید ملی نیازمند اراده ملی و جمعی بوده و برای رونق آن همه باید باهم تلاش کنیم
کد خبر: ۹۳۲۹۶۰۲
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر جهش تولید در سال ۱۴۰۰ با جدیت دنبال شود یقینا تحولی در اقتصاد به وجود خواهد آمد، گفت: رونق تولید تنها یک شعار نبوده و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید با تکیه بر آن به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه راه خنثی سازی تحریم‌ها رونق تولید داخلی است، ادامه داد: هنگامی که غربی‌ها واردات بنزین به کشورمان را تحریم کردند، تولید این فرآورده نفتی تنها حرکتی بود که تحریم‌ها را در این زمینه شکست، البته در حوزه ‌های دیگری چون ادوات نظامی، ماهواره و نانو تکنولوژی هم شاهد چنین رویدادی بودیم که با رونق تولید و پیشرفت تحریم‌ها بی‌اثر شدند.

سلیمی با بیان اینکه رونق تولید در شرایط فعلی کشور ضرورتی انکار ناپذیر است، تصریح کرد: باید با همدلی و تلاش بی‌وقفه برای تحقق شعار سال 1400 اعلامی مقام معظم رهبری در خصوص تولید،پشتیبانی‌ها و رفع موانع که امری ضروری و مهم است، اقدام کنیم، البته رونق تولید پیش نیازهایی داشته که مقام معظم رهبری در صحبت‌های خود به عمده آن‌ها اشاره کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد را یکی از پیش‌نیازهای اساسی برای رونق تولید در کشور ارزیابی کرد و گفت: رونق تولید یقینا در بستر فساد محقق نمی‌شود از این رو باید ابتدا با فساد مبارزه کنیم. از طرفی تولید ملی نیازمند اراده ملی و جمعی بوده و برای رونق آن همه باید باهم تلاش کنیم و برای استفاده از تولیدات داخلی یک عزم جدی میان مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بستر تولید داخلی به نحوی باید فراهم شود که تولید کننده برای اخذ کوچک ترین مجوز هفت خان رسم را طی نکند، اضافه کرد: یکی دیگر از پیش نیازها برای رونق تولید، حذف قوانین دست و پا گیر و تلاش برای تولید محصولات داخلی با کیفیت و ارزان است. از طرفی افزایش قدرت خرید مردم و افزایش ارزش پول ملی برابر با پول‌های دیگر کشور از جمله مواردی  است که باید به آن توجه شود البته تحقق آن نیازمند به میدان آمدن اقتصادانان، مجلس و دولت بوده تا با همکاری یک دیگر این مهم را محقق سازند. 

سلیمی، در پایان خاطرنشان کرد:  اگر موارد مذکور با جدیت و به درستی پیگیری شوند در سال 1400 شاهد تحولی در اقتصاد کشور خواهیم بود. 

پایان پیام/

ارسال نظرات