خبرهای داغ:
زندگی‌نامه شهید «محمدرضا رضاپور»؛

از نگهبانی در کوچه‌ها تا شهادت در سومار

تبریز- محمدرضا رضاپور در سال 1341 در شهرستان مرند متولد شد‌. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از سه ماه حضور در جبهه سرانجام در عملیات مسلم بن عقیل در سومار شربت شهادت را سر کشید.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۵۴
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌ شرقی، ‌«محمدرضا رضاپور» در سال 1341 در مرند متولد شد. با وجود ناملایمتی‌های روزگار به سن هفت سالگی رسید و مشغول تحصیل شد. او بعد از اتمام دوران ابتدایی به مدرسه راهنمایی راه یافت و در این زمان بود که برادر بزرگش در اثر تصادف در گذشت و این بزرگترین حادثه در زندگی این شهید بزرگوار از زمان تولد تا شهادت بود.

وی در خیابان‌ها و مجالس و هر برنامه‌ای که علیه رژیم منحوس پهلوی بود، شرکت می‌کرد. محمدرضا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بازهم به مدرسه رفت و پس از پایان دوره راهنمایی، تحصیلش را در هنرستان صنعتی ادامه داد.

امام خمینی به همه توصیه کرده بودند که همه باید آموزش نظامی ببینند. در همین راستا او در بسیج و سپاه مرند ثبت نام کرد و همزمان با تحصیل، آموزش نظامی را تمام کرد.

این شهید والامقام شب‌ها در کوچه و خیابان‌ها از طرف بسیج نگهبانی می‌‌داد تا مانع تجاوز منافقین داخلی به انقلاب اسلامی شود.  با شروع جنگ همیشه در فکر رفتن به جبهه بود که محمدرضا سرانجام تحصیل را رها کرد و به ‌عنوان راننده از طرف بسیج سپاه مرند به جبهه جنگ حق علیه باطل اعزام شد.

محمدرضا در جبهه به عنوان راننده جذب تفنگ 106 مشغول به فعالیت شد و حدود سه ماه بود در جبهه حضور داشت که در عملیات مسلم بن عقیل در سومار به فیض عظیم شهادت نائل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها