خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد
همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدان در بودجه مصوب شده است.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۳۶
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

تصویب ۳۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه‌آهن همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا حاجی‌بابایی در شورای اداری شهرستان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند آنچه مردم در انتخابات شورای شهر اراده می‌کنند محقق شود و هیچ کس در انتخابات دخالت و مهندسی نکند.

وی با بیان اینکه تاییدات باید طبق قانون انجام و انتخابات پرشوری برگزار شود، گفت: شوراها نقش اساسی و کلیدی در کارهای شهری دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند اما جهشی که باید شکل می‌گرفت انجام نشد، گفت: ما در سال گذشته موفق نشدیم در حد انتظار در کشور به تولید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر تولید در کشور شکل بگیرد همه مولفه‌های کلان اقتصادی رونق پیدا می‌کند، افزود: بر اساس برنامه ششم با تولید، بهره‌وری در کشور افزایش پیدا می‌کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بر اساس تولید ضریب جینی بهبود و فاصله طبقاتی کاهش پیدا می‌کند، گفت: بر اساس تولید، سرمایه‌گذاری که رکن اصلی پیشرفت و توسعه است شکل می‌گیرد و نرخ بیکاری کاهش، اشتغال افزایش و تورم کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تولید، معیشت بهبود و درآمد سرانه افزایش می‌یابد و واردات و صادرات شکل می‌گیرد، گفت: با ورود و کمک مجلس و دولت در راستای تولید در سال ۱۴۰۰ می‌توانیم حرف‌های اساسی و کلیدی بزنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بعضی از اقدامات نه تنها موجب جهش تولید نشد بلکه باعث شد قسمت عمده مشکلات اساسی ما مانند گرانی، تورم و... رقم بخورد، عنوان کرد: پول‌هایی که در بورس سرمایه‌گذاری شده اگر در راستای تولید استفاده می‌شد تورم کاهش پیدا می‌کرد که به غلط با افزودن سرمایه بانک آنها به سمت هزینه برده شد که نتیجه آن تورم بود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید با تزریق سرمایه به کارخانه‌ها به کمک تولید بشتابند که اگر در بورس وارد شود تورم را افزایش می‌دهد، گفت: بودجه کشور ما قابل تحملی است نه قابل قبول!

حاجی‌بابایی گفت: بودجه عمرانی استان همدان با همه زوایایش ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۶۰ میلیارد آن متعلق به شهرستان همدان است.

وی با بیان اینکه راه‌‌آهن همدان در سال ۱۳۹۹ از همدان به تهران راه‌اندازی شد اما هنوز پازل آن تکمیل نشده است و راه‌آهن سنندج و کرمانشاه نیاز داریم، گفت: سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه آهن در بودجه مصوب شده است، افزود: راه‌آهن ملایر به خرم‌آباد و بروجرد نیز مصوب شده است که بودجه آن ۱۰۰ در صد محقق خواهد شد.

*سرمایه‌گذاری ۹۱۸ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب

وی با بیان اینکه ۹۱۸ میلیارد تومان در آب و فاضلاب سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، ادامه داد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان آن در تصفیه‌خانه دوم همدان سرمایه گذاری شده که در اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در همدان یک هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب مصرف می‌شود که در تصفیه‌خانه ۶۴۰ لیتر در ثانیه تصفیه می‌شود که در منطقه ویژه اقتصادی استفاده می‌شود، گفت: مجوز ۳ میلیون مترمکعب برای استفاده در پتروشیمی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرار است در همدان تعداد زیادی کارخانه جدید از نوع تکنولوژی برتر که سرمایه بالا دارد و تخریب فضا ندارد راه‌اندازی شود، ابراز داشت: با ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی که هزینه شده است ۶۴۰ لیتر در ثانیه به یک هزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید که ۶۴۰ لیتر آن به سمت کارخانجاتی می‌رود که قرار است ایجاد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید بتوانیم با اعتبار ۴۱۸ میلیارد تومان باقیمانده همه آب‌های مصرفی را که تبدیل فاضلاب می‌شود در دومین تصفیه‌خانه جمع‌آوری کنیم، گفت: تاسیسات فاضلاب طی سه سال که خط اول آن از امامزاده محسن(ع) شروع شده است باید ظرف امسال و سال آینده تمام شود و خط دوم از روستای ارزانفود شروع شود و به تصفیه‌خانه برسد.

وی ادامه داد: قرارمان بر این است که در سال ۱۴۰۰ در شهر همدان مشکل تأسیسات فاضلاب و آب آشامیدنی وجود نداشته باشد و تمام روستاهای بخش مرکزی از آب شرب شهری استفاده کنند و به سمت تصفیه‌خانه شماره ۲ برود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه می‌توانیم با رفع مشکل آب کارخانه راه‌اندازی کنیم، گفت: مقرر شده است از این اعتبار تاسیسات فاضلاب جورقان و قهاوند هم انجام شود.

وی با بیان اینکه همدان اولین بار جز ۵ شهری بوده که با بانک جهانی قرارداد بسته و فاضلاب شهر همدان شروع به کار کرده است، گفت: در سال گذشته استان همدان دومین شهر پر بارش بوده که به دلیل وجود زیرساخت‌ها مشکل خاصی برایش ایجاد نشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موزه هگمتانه کار عظیمی انجام شده است که با اعتبار ۳۵ میلیارد کار آن به اتمام می‌رسد، گفت: این موزه بعد از تهران بزرگ‌ترین موزه کشور است که با حجم بتن‌ریزی بالا به علت جلوگیری از رانش زمین در سه طبقه با بزرگ‌ترین مخزن در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه مرکز جامع سرطان به کمک دکتر فرشچیان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است، گفت: با تکمیل این پروژه، افراد در غرب کشور برای شیمی درمانی به همدان مراجعه می‌کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه این مرکز درمانی دو برابر پتروشیمی هگمتانه ایجاد اشتغال می‌کند، افزود: بیمارستان اکباتان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود که محقق شده و به دلیل تعدیل پیمانکار سه ماه به تاخیر افتاده است که ۳۰۰ تخت‌خواب ایجاد خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از کادر بهداشت و درمان و با بیان اینکه در دو هفته آخر سال بهداشت و درمان ۱۳۰ میلیارد تومان از تهران سرمایه جذب کرده است، گفت: از آن اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به مرکز سلامت و ۲۵ میلیارد تومان به بیمارستان اکباتان‌ و باقیمانده آن در قسمت‌های دیگر از جمله ناباروری و ... اختصاص داده شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیمارستان فاطمیه و مباشر بهشتی یک هزار تخت دارند که احتیاج به نوسازی دارند، گفت: برای ساخت بیمارستان به دلیل نبود زمین مشکل داریم و با ساخت بیمارستان به صورت vip یک هزار تخت‌خوابی اشتغالزایی و آورده سرمایه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برای اینکه استان همدان حرف اول را در خدمات می‌زند باید با صنعت و کشاورزی نیز عجین شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: طی جلسات انجام شده با وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی مقرر شده است که با بازسازی بیمارستان ارتش و ساخت بیمارستان ۲۰۰ الی ۳۰۰ تختی پشتیبان نیروهای مسلح غرب کشور باشیم و سالن کرخه نور به هتل تبدیل شود.

* همدان قطب پزشکی کشور می‌شود

وی با بیان اینکه طی رایزنی‌های انجام شده با فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) نیز قرار شده است سپاه بیمارستانی برای نیروهای بسیجی و سپاهی ایجاد کند، عنوان کرد: با این تعداد بیمارستان همدان قطب پزشکی کشور خواهد شد و در کشور نقش ایفا می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما موفق شده ایم برای دانشگاه آزاد همدان رشته پزشکی را تصویب کنیم، گفت: لازمه این کار احداث بیمارستان آموزشی است.

وی با بیان اینکه رتبه‌های ما در کشور تغییر کرده است، اظهار داشت: پتروشیمی ابن‌سینا که در منطقه ویژه اقتصادی است چند برابر پتروشیمی هگمتانه است و از خط اتیلن استفاده می‌کند که در سفر مقام معظم رهبری به همدان در دستور کار قرار گرفت و با ورود آستان قدس رضوی با اعتبار ۲۲۰ میلیون دلار با نرخ ۲۵ هزار تومان وام از صندوق توسعه ملی شروع به کار کرده است و پست برق هم در این منطقه وجود دارد و مشکل آب و گاز هم ندارند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه نقد خوب است و باید دولت و مجلس را نقد کنید اما نظام را ناخودآگاه و نادانسته زیر سوال نبرید تا جلوی سو استفاده‌ها گرفته شود، گفت: همه باید گوش به فرمان رهبری باشیم.

وی با بیان اینکه ما موفق شده‌ایم قطار شهری همدان را در پیوست یک بودجه مصوب کنیم و مسئول اجرایی آن شهرداری است، گفت: ما خواستار انجام طرح جامع شهری همدان هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان ۷۰۰ هزار جمعیت دارد و محدوده آن ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: با تصویب طرح جامع مشکلات زمین‌ها حل خواهد شد و جلو ساخت و سازها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای سرمایه‌گذاری کلان در منطقه قهاوند گاوداری ۶ هزار رأسی در حال احداث است، گفت: همدان به قطب «های‌تک» تبدیل شده و این امر در کشور پذیرفته شده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به تعریف  ۱۲ پروژه برای احداث در همدان گفت: همدان جز سه استان صاحب امتیاز ایجاد مرغداری مرغ لاین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات