به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جمع نمازگزاران، بازاریان و اصناف تبریزی در محل مسجد مقبره، با اشاره به فرارسیدن عید مبارک نیمه شعبان، گفت: نیمه شعبان روز میلاد مسعود امام عصر، حجت حق و ولی الله اعظم است که امسال یک هزار و صد و هشتاد و هفتمین سالگرد تولد این امام بزرگوار را جشن میگیریم. امام زمان (عج) از دودمان امام حسن عسگری (ع) و نرجس خاتون بوده و در سال 255 بعد از هجرت، هم نام و هم کنیه پیغمبر (ص) پا به عرصه وجود گذاشته است.
وی با بیان اینکه اعتقاد ما به مهدویت شامل دو نوع مهدویت نوعی و مهدویت شخصی میشود، افزود: همه ما و تمامی ادیان الهی قائل به مهدویت نوعی بوده و معتقد هستیم که در آخر الزمان یک منجی در جهان ظهور خواهد کرد، البته ادیان مختلف در تطبیق این مهدویت و ظهور منجی عالم دچار اشتباه هستند، مثلا اهل سنت اعتقاد دارد که هنوز موعود آخرالزمان متولد نشده است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: نوع دوم مهدویت، که همان مهدویت شخصی است، تنها مختص مذهب تشیع بوده و بر این اساس اهل شیعه معتقد هستند که در سال 255 بعد از هجرت و در روز نیمه شعبان، از دودمان امام حسن عسگری (ع) فرزندی پا به عرصه وجود گذاشته و سالهاست که در پس پرده غیبت قرار دارد اما روزی ظهور خواهد کرد.
وی در خصوص وظایف ما در زمان غیبت با اشاره به آخرین آیه سوره آل عمران، گفت: خداوند متعال در این آیه برای منتظران امام عصر (عج) دستور ارتباط داده است.
حجت الاسلام حسینی افزود: برای کسانی که میخواهند به فلاح و رستگاری در عالم دست یابند، این آیه قرآنی چهار پیام ویژه دارد. در این آیه آمده که «ای کسانی که ایمان آوردید، صبر پیشه کنید و همدیگر را به صبر دعوت کنید» یعنی بحث صبر، امری مهم در مراحل مختلف زندگی بوده که هم بایستی خودمان به آن دست یابیم و هم دیگران را به آن دعوت کنیم.
وی ادامه داد: در ادامه این آیه، قرآن کریم دستور به ایجاد رابطه و ارتباط داده است. بر اساس تفسیرهای مختلفی که از این بخش از آیه قرآنی انجام گرفته، برخی این ارتباط را ایجاد رابطهای با ائمه و امامان(ع) میدانند و برخی دیگر نیز آن را «رابطه با امامتان» تفسیر میکنند. اما در تفسیر دیگری، «رابطه با امام منتظرتان» ذکر میشود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه خداوند به هیچ امر محال عقلی دستور نمیدهد، در نتیجه ارتباط با امام عصر(عج) نیز امری امکان پذیر بوده که خداوند به آن دستور داده است، گفت: پس این رابطه با امام منتظرمان میتواند شکل بگیرد و انسان باید همانند خورشیدی که از پشت ابر نیز گرما و نور خود را ساطع میکند، با امام خود ارتباط داشته باشد و از او کمک بگیرد.
وی افزود: انسانی که دائما در محضر پروردگار است، باید خود را در محضر امام عصر(عج) نیز ببیند که این دیدن به معنای نگاه با چشم نیست بلکه احساس درونی از وجود این بزرگوار است. همان طوری که سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نیز در وصیت نامه خود گفته که بارها و بارها، وجود خداوند متعال را با چشم باطن حس کرده است.