خبرهای داغ:

تقویت اجرای طرح شهید سلیمانی در قم

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز در قم، از همراهی دادستانی قم در اجرای کامل‌تر این طرح تقدیر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۰۹۱۳
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،محسن اروجی در گفت و گو با خبرنگاران  در قم با اشاره به وضعیت فعلی زرد کرونایی در قم اظهار کرد: در این وضعیت و بر اساس شیوه نامه‌های مصوّب، دو سوم پرسنل اداری در ادارات حاضر خواهند شد.

وی افزود: در وضعیت زرد کرونایی، گروه‌های شغلی یک، دو و سه به شرط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری و همچنین رعایت الزامات سلامت محیط کار مجاز به فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ادامه به تعطیلی مشاغل گروه شغلی چهار در وضعیت زرد کووید ۱۹ توجه داد و اذعان کرد: در گروه شغلی چهار مشاغلی مانند کافه ها، چایخانه ها، قهوه خانه ها، شهربازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی و همچنین ورزش‌های پربرخورد مانند کُشتی، کاراته و جودو تعریف شده، ضمن آن که در این وضعیت برگزاری همایش‌ها نیز ممنوع است.

اروجی اضافه کرد: شیوه نامه‌ها بیانگر آن است که در وضعیت زرد، نماز‌های یومیه در مساجد و همچنین نماز‌های جمعه در مصلا‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شوند.

وی به تداوم منع تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد توجه داد و گفت: همه شهر‌ها و استان‌های کشور فارغ از نوع رنگ بندی کرونایی مشمول این منع تردد هستند و خودرو‌های متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در عین حال به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: تشدید اجرای این طرح در ایام تعطیلات نوروزی در دستور کار بوده است.

وی ادامه داد: آمار قرارگاه طرح شهید سلیمانی در قم نشان می‌دهد که تعداد اندکی از شهروندان بویژه در موضوع رهگیری اطرافیان افراد مبتلا شده به کرونا با این طرح همکاری لازم را نداشته اند که در این زمینه نیز، دادستانی قم وارد عمل شده است تا ان شاء الله آمار ۹۸ درصد موفقیت در رهگیری نیز به ۱۰۰ درصد برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات