فرمانده سپاه استان سمنان گفت: مردمی بودن ویژگی برجسته ی انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۳۳۰۹۴۹
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ سردار دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به فرهنگ مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران با ایجاد نظام نوینی که مشروعیت آن بر پایۀ حاکمیت الهی و ارزش‎های اسلامی و مقبولیت آن بر اساس ارادۀ مردمی است پای در عرصه گسترش فرهنگ مردم‎سالاری دینی در جهان نهاد.

سردار حمید دامغانی  با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب ،دستاوردهای عظیم و شگفت‌آوری است گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری انقلاب کار بزرگی در کشور انجام داده و کشور را از حالت فلاکت خارج و ملّت را از ذلّت و سرافکندگی خلاص کرد و ملّت ما امروز سربلند است و این مهم‌ترین دستاورد برای یک کشور و برای یک ملّت است.

دامغانی با اشاره به دستاورد های بیان شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: با مراجعه به بیانیه گام دوم انقلاب میتوان درباره دستاورد های بی نظیر انقلاب اسلامی صفات مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، مطمئن و امیدوار، رکورددار در شتاب پیشرفت های علمی، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر را مشاهده کرد که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است.

وی افزود: نتایج شکل گیری انقلاب اسلامی را میتوان در دستاورد های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و فناوری و نظامی امنیتی دسته بندی کرد که هر کدام تفسیری طولانی به اندازه عمر این انقلاب توانمند دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان درباره دستاورد های سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی نظام مردم سالاری دینی، افزایش بینش سیاسی مردم، آزادی و مشارک سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی، شکل گیری جریان ها و گروه های سیاسی در جهان و تغییر راهبرد قدرت های بزرگ از مهمترین دستاورد های سیاسی انقلاب است.

دامغانی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از نظام شاهنشاهی تصریح کرد: اگر به حوادث و رخدادهای پس از انقلاب اسلامی و موانع بسیاری در راه تحول اقتصادی ایران پدید آمده بود توجه کنیم با موانع مهمی از قبیل خروج سرمایه‎ های کشور به دست خاندان پهلوی، ورشکستگی نظام بانکی کشور به سبب خروج ارز، مسدود کردن حدود 20 میلیارد دلار از اموال و دارایی‎های ایران در اروپا و آمریکا، باقی ماندن بدهی‎های نظام پهلوی، تحریم و محاصرۀ اقتصادی دشمنان و خسارات مستقیم و غیرمستقیم جنگ تحمیلی مواجه خواهیم شد.

وی درباره دستاورد های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: دستاورد های اقتصادی انقلاب در حوزه های مختلف توسعه و عمران کشور، محصولات کشاورزی، صنعت و بهداشت و درمان بسیار شگفت انگیز بوده و به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران شاهنشاهی نخواهد بود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان درباره مهمترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: عرصه فرهنگی مهمترین حوزه پیشرفت انقلاب اسلامی ایران است که دستاورد های مهمی از قبیل نفی مظاهر فرهنگی غرب و اشاعۀ فرهنگ اسلامی، ارتقای جایگاه زن، ایجاد روحیۀ خودباوری، گسترش فرهنگ مردم سالاری دینی و گسترش فرهنگ استقلال خواهی و استکبارستیزی را شامل میشود.

دامغانی ادامه داد: گسترش فرهنگ مردم‎سالاری دینی در جهان، یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی بوده که انقلاب اسلامی با ایجاد نظام جمهوری اسلامی ضمن نفی اسلام متحجر و قشر‎گرا، بر تفکر جدایی دین از سیاست نیز خط بطلان کشید و درواقع، نظام نوینی ایجاد کرد که مشروعیت آن بر پایۀ حاکمیت الهی و ارزش‎های اسلامی و مقبولیت آن بر اساس ارادۀ مردمی است.

وی علم و فناوری را یکی از مهم ترین مؤلفه‎ های قدرت ملی هر کشوری دانست و تاکید کرد: مهم ترین دستاوردهای علمی و فناوری انقلاب اسلامی عبارت اند از پیشرفت در عرصۀ آموزش و پژوهش، دستیابی به علوم و فناوری های سطح اول جهان و کسب رتبه های برتر در تولید علم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان امنیت را از نیازهای ضروری برای پیشرفت و تعالی هر جامعه معرفی کرد و درباره دستاوردهای نظامی امنیتی انقلاب اسلامی گفت: تأمین منافع ملی و اسلامی، استقلال در فرماندهی و پیشرفت و خودکفایی نسبی در تولید تجهیزات نظامی از دستاورد های مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی ایران است.

دامغانی با اشاره به مردمی بودن این انقلاب اظهار کرد: عنصر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی در انقلاب های دیگر هم کم و بیش وجود دارد ولی در انقلاب اسلامی ایران بسیار برجسته تر می باشد به طوری که همه شاهد بودند اکثریت قریب به اتفاق این ملت از جمله نظامی، کارگر، کارمند، کشاورز، روحانی، دانشجو، معلم، شهری و روستائی به صحنه آمدند و خواستار واژگونی نظام شاهنشاهی و برقراری نظام اسلامی شدند و همه در آن سهیم بودند.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم باید بدانند که مدیریّت کشور از یک حکومت استبدادی پادشاهی و فردی تبدیل به یک حکومت مردمی و جمهوریّت و مردم‌سالاری شده و امروز مردم حاکم بر سرنوشت خود هستند و این مردم هستند که انتخاب میکنند و ممکن است خوب انتخاب کنند یا بد؛ امّا مردم انتخاب میکنند پس باید با انتخاب درست سهم مهمی در پیشرفت و آبادانی این مرز و بوم داشته باشند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان در پایان با اشاره به تلاش دشمن در ناامید کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمن با جلوه دادن به ناکامی های مدیریتی در برخی بخش های انقلاب به دنبال ناکارآمد جلوه دادن انقلاب هستند و ما وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی‌ها و ضعفها را جبران کنیم و با فهم درست از انقلاب فتنه های دشمن را خنثی کنیم.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها