امام‌جمعه موقت اردکان:

با رأی آگاهانه و با بصیرت مشکلات کشور حل می‌شود

امام‌جمعه موقت اردکان گفت: با رأی ندادن چیزی درست نمی‌شود بلکه با رأی آگاهانه و با بصیرت مشکلات کشور حل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۴۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان بابیان اینکه اسلام با شادی و تفریح بدون گناه و معصیت مشکلی ندارد، افزود: برخی از رفتار‌ها در خصوص روز سیزدهم نوروز خرافه‌پرستی بوده و مورد تائید اسلام نیست، اما تفکر در قدرت الهی و زنده شدن دوباره طبیعت در فصل بهار مورد تائید است.

امام‌جمعه موقت اردکان همچنین از برگزارکنندگان دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد که همراه با اجرای برنامه‌های متنوع و ابتکاری مورد تحسین مقام معظم رهبری بود تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: در این سند منافع دو کشور به‌دوراز هر نوع سلطه اقتصادی و فرهنگی تنظیم‌شده است چراکه استقلال جمهوری اسلامی درزمینهٔ ارتباط با هر کشوری مهم است.

حجت‌الاسلام محیطی تصریح کرد: این سند برخلاف شایعات معاندان، دشمنان و غرب‌گرایان داخلی نه تفاهم‌نامه است، نه توافق‌نامه است و نه قرارداد؛ بلکه سندی است که نقشه راه و چارچوب زمینه همکاری و مشارکت طرفین را مشخص می‌کند.

وی بابیان اینکه امضای این سند ۲۵ ساله جیغ و فریاد سران استکبار و صهیونیسم و غرب‌گرایان داخلی را درآورده است، اظهار داشت: جواب آن‌ها این است که شعار نه شرقی و نه غربی به معنای قطع رابطه با آن‌ها نیست بلکه قطع و عدم پذیرش استعمار شرق و غرب است.

خطیب نماز جمعه اردکان افزود: غرب‌گرایان بدانند که دنیا فقط محدود به آمریکا و چند کشور استعمارگر اروپا نیست و آن‌ها بدانند که ملت ما و نظام ما به لطف الهی ازنظر نظامی و اقتصادی قوی است و تا زمانی که آن‌ها به خوی استکباری و استعماری خود ادامه بدهند نظام و مردم ما نیز استقلال خود را حفظ کرده و در مواقع ضروری پاسخ‌های دندان‌شکن و قاطعانه به آن‌ها خواهد داد.

وی گفت: هر کشور به‌ظاهر ابرقدرتی که با جمهوری اسلامی از در خوی استکباری و استعماری وارد نشود جمهوری اسلامی نیز اهل تعامل، نشست، تجارت و معامله است.

حجت‌الاسلام محیطی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات، افزود: امروز زمزمه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی از دلسرد بودن مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا به گوش می‌رسد که حرف درستی نیست.

وی بابیان این نکته که هرچند مردم ما از وضعیت اقتصادی و مشکلات انتقاد دارند، اما هیچ‌گاه از ارزش‌های دینی، اسلام، قرآن، انقلاب، رهبری و شهدای خود دست برنمی‌دارند، گفت: اولین توصیه ما به آحاد مردم این است که در انتخابات شرکت کنید و مشت محکم دیگری بر دهان استکبار و یاوه‌گویان بزنید چراکه با رأی ندادن چیزی درست نمی‌شود و با رأی آگاهانه و با بصیرت مشکلات حل می‌شود.

امام‌جمعه موقت اردکان تصریح کرد: با انتخاب یک رئیس‌جمهور و شورای توانمند و پا به کار و دارای نگاه به داخل بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و ما به رئیس‌جمهور و شورایی نیاز داریم و باید رأی بدهیم که پرکار، پرنشاط، شایسته‌سالار، حامی تولید داخل و فساد ستیز باشد.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری دهه آخر ماه شعبان به‌عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد، افزود: شایسته است که مساجد را ازنظر ظاهری و باطنی برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار