خبرهای داغ:
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اعزام ۵۶۶ مبلّغ در طرح«آرامش بهاری ۱۴۰۰» در کشور

حجت الاسلام شفیع زاده گفت: در طرح آرامش بهاری ۱۴۰۰ در مجموع ۵۶۶ مبلغ در دو حوزه تبلیغ حضوری و مجازی، حضور داشتند که و به تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در کشور پرداختند.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۹۹
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

حجت الاسلام هادی شفیع زاده مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اعزام مبلغین از سوی این سازمان در مناسبت های مختلف تقویمی با توجه به شرایط خاص کرونایی از سال گذشته بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هرساله با آموزش مبلغین، اقدام به اعزام مبلغ در مناسبت های مختلف سال به بقاع متبرکه می نماید.

وی گفت: طی یکسال گذشته به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر کشور، به ویژه طی یکسال اخیر، نوع اعزام مبلغین تغییر یافته و اغلب این برنامه ها به صورت مجازی انجام شده است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: اعزام مبلغ در قالب طرح های مختلف همچون «طرح نشاط معنوی»، «طرح آرامش بهاری» و غیره بوده که در طرح نشاط معنوی که از اقدامات شاخص اداره کل اعزام مبلغ در سال های اخیر بوده و با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در بقاع متبرکه انجام شده، طی سال گذشته ۳۰۰ مبلغ از قم در بیش از ۳۲۰ کانال مجازی بقاع متبرکه و امامزادگان فعالیت داشتند.

حجت الاسلام شفیع زاده اظهار کرد: عمده فعالیت مبلغین در طرح نشاط معنوی، ترویج معارف دینی، قرآن و عترت و مباحث اجتماعی و فرهنگی و هنری بوده و مبلغین با ارائه سخنرانی‌های کوتاه، برگزاری مسابقات، مشاوره مجازی و معارف دینی، مهارت‌های اجتماعی را به شرکت‌کنندگان در این طرح آموزش داده اند.

وی در تشریح اطلاعیه شماره ۱۷ اداره اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و گزارش واحد ارزیابی و نظارت، از فعالیت سرگروه های استان ها و مبلغین، در طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۰ از تلاش مدیران کل اوقاف استانها، معاونین فرهنگی، سرگروه ها و معاونین، مبلغین، حوزه تبلیغ مجازی، حضوری و مبلغین بومی، مراکز افق مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه، هیات امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه، و غیره به جهت برگزاری موفق طرح آرامش بهاری سال ۱۴۰۰ تقدیر کرد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به تعداد مبلغین در طرح «آرامش بهاری» سال ۱۴۰۰ که از ابتدای سال تا روز سیزدهم فروردین سالجاری برگزار شد تصریح کرد: از سوی کارگروه رصد، جمعبندی، ارزیابی طرح آرامش بهاری ۱۴۰۰ در مجموع ۵۶۶ مبلغ در دو حوزه تبلیغ حضوری و مجازی، حضور داشتند که از این تعداد ۴۱۳ مبلغ در حوزه تبلیغ حضوری و تعداد ۱۵۳ مبلغ در حوزه تبلیغ مجازی، مشغول تبلیغ و ترویج معارف اسلامی در کشور بوده اند.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات اخذ شده از روحانیون تبلیغی، تعداد ۲۱۲ مراسم کاروان شادی در استان های کشور، از سوی مبلغین، با همکاری مراکز افق، هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفت که از همه دست اندرکاران این مراسمات تقدیر و تشکر می گردد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها