خبرهای داغ:
تهیه کننده شبکه یک سیما با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مشروعیت خودش را از مردم گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین حکومت تاریخ ایران است.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۳۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمود آرزومندی، با اشاره به ۱۲ فروردین سالروز همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ۱۲ فروردین‌ماه سال ۵۸، روزی است که مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی برای اولین بار با حضور آگاهانه خود در انتخابات شرکت کردند و با رأی ۹۸.۲ درصدی خود پایان نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به آغازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل کردند.

وی ادامه داد: معنی لغوی جمهوری یعنی حکومتی بر خواسته از دل لایه‌های مختلف مردم یا به قول غربی‌ها دمکراسی که همان حکومت مردم بر مردم است، یعنی این خود مردم هستند که با حضور در صحنه‌های مختلف با دستان خود آینده و سرنوشت خودشان را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... رقم می‌زنند و خواسته‌های مشروع خود را در چارچوب قانون از حکومت مطالبه می‌کنند.

آرزومندی تأکید کرد: به گواه تاریخ قبل از حکومت جمهوری اسلامی، مطالبه‌گری در حکومت شاهنشاهی اصلاً جایگاهی نداشت و کسی نه حق و نه جرات دخالت در امور و مسائل کشور را نداشت، ولی بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی شاهد هستیم که مردم به‌واسطه انتخابات از اول انقلاب رؤسای قوای سه‌گانه را یا به طور مستقیم، یا غیرمستقیم تعیین می‌کنند و امورات کشور را به آن‌ها می‌سپارند پس درنتیجه در حکومت جمهوری اسلامی مشروعیتش را از مردم دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با برگزاری انتخابات در سطح مجلس خبرگان رهبری، ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر بیشترین تعداد انتخابات را در منطقه وجهان به خود اختصاص داده که این امر تأییدی است بر مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی است.


انتهای پیام/
ارسال نظرات