خبرهای داغ:
تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: بروکراسی، فرهنگ‌سازی و عدم اجرای قانون، سه مشکل اصلی در رونق تولید و پیشرفت اقتصاد است.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۴۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که مجلس شورای اسلامی ‌در سال‌های اخیر، قوانین مهم و متقنی برای حمایت از تولید به تصویب رسانده است، اظهار کرد: برای بسیاری از موضوعات امروز، قوانین مستقل و محکمی‌ وجود دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این قوانین، قانون برنامه ششم، یکی از اصلی ترین قوانین در بخش اقتصادی و حمایت از تولید بوده و احکام مختلف و کاملی برای بخش‌های اقتصادی هم‌چون کشاورزی، خدمات، صنعت، معدن و سرمایه گذاری اتخاذ شده است.

فرهنگی با اشاره به سه مشکل اصلی در بخش تولید و اقتصاد کشور، گفت: ما با سه چالش عمده و اصلی مواجه هستیم که تقریبا هر سه این موضوع‌ها، به قوانین مربوط نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در بحث بروکراسی، بخشنامه‌هایی در داخل دولت و نهادهای اجرایی به وجود آمده که عملا در بسیاری از مواقع، کار را سخت می‌کند. در بحث فرهنگ‌ سازی نیز شاهد هستیم که ارزشی از سوی مردم و سرمایه گذاران برای اقتصاد و سرمایه گذاری در این عرصه وجود نداشته و در بحث عدم اجرای قوانین هم، باید به این نکته اشاره کرد که قوانین کاربردی وجود دارد اما اجرای آن‌ها با مشکل روبه‌رو است.

فرهنگی افزود: به طور مثال در قانون برنامه ششم، دولت موظف شده است تا از طریق بانک مرکزی، ۱۵ درصد از منابع بانک‌ها را در اختیار کشاورزی و ۴۰ در صد منابع را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهد، در صورتی که با بررسی‌های انجام یافته به جز چند بانک، مابقی این کار را اصلا انجام نداده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها