معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مازندران خبر داد
ساری-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مازندران گفت: جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور صورت گرفته و نگرانی بابت تامین مرغ در ماه رمضان نداریم.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۷۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل قرارگاه ساماندهی گوشت مرغ خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف آرامش بخشی در زمینه تولید، توزیع و نظارت بر قیمت مرغ تشکیل شده است.

مرتضی رضایی با بیان اینکه قیمت مرغ در درب مغازه‌ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است، افزود: مردم همکاری کنند و هر کجای گرانفروشی مشاهده کردند به بازرسان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

او با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ در ۵ ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت ذرت، کنجاله و دارو‌های وارداتی بوده است، گفت: نهاده مورد نیاز واحد‌های طیور شامل ذرت و سویا از آبان پارسال تاکنون تامین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که بزودی این مشکل هم برطرف می‌شود.

رضایی افزود: برای جلوگیری از متضرر شدن تولید کننده‌ها، واحد‌های صنفی، کشتارگاه‌ها این افزایش قیمت مرغ صورت پذیرفت.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به افزایش تولید و عرضه مرغ در سطح کشور تا سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: اسفند پارسال و فروردین امسال در مجموع ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های پرورش طیور سراسر کشور صورت گرفته و پشتوانه خوبی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم تا ماه مبارک رمضان وجود دارد و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

او گفت: شرکت پشتیبانی امور دام هم مرغ مازاد بر مصرف بازار را خریداری خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه کمبود مرغ در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها بخصوص تهران هم تا سه روز آینده برطرف خواهد شد، افزود: قرار شد روزانه هزار و ۵۰۰ تن مرغ از سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به استان تهران ارسال تا کمبود مرغ در بازار برطرف شود./صداوسیما
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها