خبرهای داغ:
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛
مجموعه شعر نوجوان «سکوت به زبان مادری» سروده های مهدی مردانی، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، توسط حوزه هنری استان رونمایی می شود.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۱۹
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، مجموعه شعر نوجوان «سکوت به زبان مادری» (چهارشنبه) ۱۸ فروردین ماه، با حضور: جمعی از شاعران در این مرکز رونمایی خواهد شد.

مهدی مردانی در این باره گفت؛ «سکوت به زبان مادری» مجموعه ای است برای نوجوانان و سنی که شاید در حوزه شعر خیلی جدی گرفته نمی شوند، بسیاری از آثار تولید شده برای این گروه سنی کودکانه هستند، بیشتر آثار موجود در بازار کتاب فاقد مقوله های جدی اجتماعی، عاری از تصاویر و مفاهیم قابل درک و اساسا مورد علاقه نوجوان نمی باشد، بنابراین تصمیم گرفتم که در «سکوت به زبان مادری» از مفاهیم و دغدغه های امروزی مانند: دوستی، تلاش، دلتنگی، کودکان کار و... استفاده کنم.

وی افزود: شیوه سرایش من در آثار قبلی سپید بود اما در این اثر به خاطر اضافه شدن موسیقی، به قالبی نیمایی و چهارپاره رو آوردم تا از ظرفیت های این قالب استفاده کنم چراکه به نظرم در حوزه نوجوان ما اشعاری در قالب نیمایی کم داریم.

مردانی یادآور شد: در انتخاب موضوع برای اشعار، روی بحث امید بخشی خیلی تاکید داشتم، چراکه امروزه به دلیل شرایط دشوار زندگی و هجمه تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی، نیاز داریم که کمی هوشمندانه تر عمل کنیم و مباحث را به سمت و سوی روشن و امید بخش هدایت نماییم.

وی خاطرنشان کرد: این اثر برای شناخت نوجوان امروز و دغدغه های متفاوت و عمیق تر آنها سروده شده است. زیرا آینده میهن عزیز و فردای کشورمان در دستان همین بچه هاست، ما تلاش می کنیم از تنش های آن ها بکاهیم.

این مجموعه با هجده شعر نیمایی و چهارپاره شامل: اشعار مذهبی، عاشقانه، اجتماعی و ملی، ویژه گروه سنی بالای سیزده سال می باشد که توسط «فرید آمالی» تصویرگری شده است.

گفتنی است: «سکوت به زبان مادری» با قطع رقعی، شمارگان: ۱۲۵۰ نسخه، ۵۲ صفحه و قیمت: ۱۸۰۰۰ تومان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها