همدان-فرمانده انتظامی استان همدان، از کشف ۸۹ کیلوگرم مواد مخدر تریاک در ۲ عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با دستگیری ۶ نفر و توقیف ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه خودرو سواری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۷۸۵
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
کشف ۸۹ کیلوگرم تریاک در ۲ عملیات پلیس استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات اول، با تلاش‌های اطلاعاتی چند ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر از نوع تریاک مشخص شد، این باند اقدام به انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی به استان‌های غربی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی ایجاد شده در یک عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان و انتظامی استان کرمان، خودرو‌های قاچاقچیان در یکی از شهرستان‌های این استان متوقف و در بازرسی از دو دستگاه کامیون، ۵۸ کیلوگرم تریاک کشف و ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: در عملیات دوم با توجه به اشراف اطلاعاتی ایجاد شده باند قاچاقچیان مواد مخدر تریاک که قصد انتقال از استان‌های جنوبی کشور به استان‌های غربی را داشتند توسط کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان شناسایی و با همکاری انتظامی شهرستان نهاوند در یک اقدام عملیاتی و به موقع خودرو سواری آن‌ها در ورودی شهر نهاوند شناسایی و متوقف شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۱ کیلوگرم مواد مخدر تریاک کشف و ۴ متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار امیری گفت: اشراف و تعامل اطلاعاتی، عملیاتی دو رویکرد موثر در سطح ناجا می‌باشد که ظرفیت‌های گسترده‌ای را برای مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر ایجاد می‌کند و فرماندهی انتظامی استان همدان از این ظرفیت نهایت بهره را می‌برد.

*کشف ۲۵ فقره سرقت در همدان

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: به دنبال افزایش وقوع سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهر همدان، در ابتدا جزئیات سرقت‌ها و شیوه و شگرد سارقان توسط ماموران پلیس آگاهی استان بررسی و اقدامات گسترده‌ای پیرامون شناسایی و دستگیری آنان صورت گرفت.

سرهنگ رضا زارعی افزود: برابر خبر واصله مبنی بر این که یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مجددا در امر سرقت داخل خودرو فعالیت می‌کند، متهم به صورت شبانه روزی تحت نظر قرار گرفت و مشخص شد وی به اتفاق یکی از دوستانش دائمأ در سطح شهر در مکان‌های کم تردد پس از انتخاب سوژه خود در فرصت مناسب اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به محرز شدن جرم، کارآگاهان با همکاری کارکنان تجسس کلانتری ۱۹ در یک عملیات از پیش تعیین شده نامبرده را در منزلش دستگیر و در بازرسی از آن اموالی از قبیل: ضبط و پخش، آچار آلات، جک، مدارک و... کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان همدان تصریح کرد: پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی نامبرده در بازجویی‌های اولیه گفت، به دلیل داشتن اعتیاد شدید به مواد مخدر و جهت تأمین هزینه مصرف آن با همدستی یکی از دوستانش که دارای سابقه کیفری و اعتیاد است در سطح شهر همدان اقدام به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو کرده‌اند.

وی بیان کرد: با بکارگیری شگرد‌های پلیسی همدست متهم نیز دستگیر، تمام محل‌های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی و هر دو نفر با قرار صادره روانه زندان شدند.

زارعی در پایان گفت: داخل خودرو محل مناسبی برای نگهداری اموال قیمتی و مدارک نیست بنابراین مالکان و رانندگان از نگهداری این قبیل از اموال و مدارک در داخل خودرو جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات