حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا بحرانی جدی برای همه مشاغل ایجاد کرد، گفت:آموزش و پرورش نیز در معرض آزمونی سخت قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محسن حاجی میرزایی امروز در ابتدای سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: کرونا آموزش و پرورش را با یک شرایط متفاوت و تجربه نشدهای روبرو کرد و در شرایطی که دهها سال روش دیگری برای انجام کار آموزش داشتیم، ناگهان با شکل جدیدی از کار مواجه شدیم.
وی عنوان کرد: به سرعت روشهای جدید به کار گرفته شد و در گام اول از تلویزیون که تجربهای از آموزش در دوران دفاع مقدس داشت، کمک گرفتیم از هشت تا ۴۰ برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.
حاجی میرزایی ادامه داد: کمک بسیار خوبی بود، اما با مشکلات اساسی مواجه شد، زیرا اگر ارتباط معلم و دانش آموز قطع شود، عوارضی به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه آمار درستی از مخاطبان نداشتیم.
وی افزود: به تدریج فرهنگیان به سمت شبکههای مجازی رفتند و ما نیز تاکید داشتیم که آموزش تعطیل نشود و هرکس از هر روشی که میتوانست، آموزش را ادامه میداد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتواند یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد و در طول این زمان یعنی از فروردین گذشته، کار را آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شدند.
وی با بیان اینکه این فضا، فضای امنی است گفت: در این فضا بالغ بر ۱۱ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی برقرار شده است.
حاجی میرزایی اظهار داشت: معلم مسئول آموزش دانش آموزان است و هیچ یک از ابزارها هرگز نمیتواند جای معلم را بگیرد بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کسی به دلیل عدم دسترسی به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسیهای انجام شده، سه دهم درصد دانش آموزان آموزش خود را پیگیری نکرده بودند که تلاش میکنیم همین آمار را نیز به نحوی جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمیشود و یکی از نگرانی ها، دسترسی دانش آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شده است.
حاجی میرزایی عنوان کرد: این فضا فرصتهایی نیز به وجود آورد که یکی از آنها افزایش توانمندیهای معلمان است و این توانمندیها باید بیشتر نیز بشود.
وی با بیان اینکه صدها هزار محتوای آموزشی تولید شده است، افزود: اینها ذخیرههای ارزشمند است که میتواند به کیفیت تدریس کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه مشاغل در معرض این بحران جدی مورد آزمون قرار گرفتند و فرهنگیان نیز در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آنها چند برابر شد، جلوههای نابی از خلاقیت و سختکوشی از آنها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیبهای کرونا را به حداقل ممکن برسانند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا نیز به نحو شایستهای مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.
وی عنوان کرد: به سرعت روشهای جدید به کار گرفته شد و در گام اول از تلویزیون که تجربهای از آموزش در دوران دفاع مقدس داشت، کمک گرفتیم از هشت تا ۴۰ برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.
حاجی میرزایی ادامه داد: کمک بسیار خوبی بود، اما با مشکلات اساسی مواجه شد، زیرا اگر ارتباط معلم و دانش آموز قطع شود، عوارضی به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه آمار درستی از مخاطبان نداشتیم.
وی افزود: به تدریج فرهنگیان به سمت شبکههای مجازی رفتند و ما نیز تاکید داشتیم که آموزش تعطیل نشود و هرکس از هر روشی که میتوانست، آموزش را ادامه میداد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتواند یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد و در طول این زمان یعنی از فروردین گذشته، کار را آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شدند.
وی با بیان اینکه این فضا، فضای امنی است گفت: در این فضا بالغ بر ۱۱ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی برقرار شده است.
حاجی میرزایی اظهار داشت: معلم مسئول آموزش دانش آموزان است و هیچ یک از ابزارها هرگز نمیتواند جای معلم را بگیرد بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کسی به دلیل عدم دسترسی به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسیهای انجام شده، سه دهم درصد دانش آموزان آموزش خود را پیگیری نکرده بودند که تلاش میکنیم همین آمار را نیز به نحوی جبران کنیم.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمیشود و یکی از نگرانی ها، دسترسی دانش آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شده است.
حاجی میرزایی عنوان کرد: این فضا فرصتهایی نیز به وجود آورد که یکی از آنها افزایش توانمندیهای معلمان است و این توانمندیها باید بیشتر نیز بشود.
وی با بیان اینکه صدها هزار محتوای آموزشی تولید شده است، افزود: اینها ذخیرههای ارزشمند است که میتواند به کیفیت تدریس کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه مشاغل در معرض این بحران جدی مورد آزمون قرار گرفتند و فرهنگیان نیز در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آنها چند برابر شد، جلوههای نابی از خلاقیت و سختکوشی از آنها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیبهای کرونا را به حداقل ممکن برسانند.
حاجی میرزایی تاکید کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا نیز به نحو شایستهای مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار