خبرهای داغ:

صدور 1700 سند تک‌برگی موقوفه در آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ سند تک برگی آماده است و باید هزینه نقشه‌برداری به حساب بنیاد مسکن شده تا آنها اسناد را تحویل دهند اما هزینه منابع مالی آن رقم بزرگی است.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۶۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره اینکه امسال یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف استان، سنددار کردن اسناد مالکیت است اظهار داشت: در سال گذشته برنامه مصوب سازمان اوقاف، صدور 300 فقره سند مالکیت و نیز 300 فقره تبدیل اسناد قدیمی به تک‌برگی بود.

 وی افزود: در سال گذشته هزار و 263 سند تک برگی برای نخستین بار اخذ شد و اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی که براساس برنامه باید 300 فقره اخذ می‌شد، به تعداد 340 فقره انجام شد و در واقع از برنامه ابلاغی بالاتر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست سال 99، اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی به سبب اینکه رتبه برتر را در صدور اسناد مالکیت کسب کرد از سوی سازمان اوقاف و رئیس ثبت اسناد تقدیر شده اما در نیمه دوم سال به خاطر مشکل مالی از بابت هزینه‌ها، این رتبه از دست رفت.

 وی تصریح کرد: هم اکنون هزار و 700 سند تک برگی آماده است و باید هزینه نقشه‌برداری به حساب بنیاد مسکن شده تا  آنها اسناد را تحویل دهند اما هزینه منابع مالی آن رقم بزرگی است و اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی نتوانسته تا هزینه‌ها را از سوی منابع داخلی و نیز سازمان اوقاف تامین کند.

 جوانبخت اظهار داشت: بنابراین همین مشکلات منابع مالی سبب شد که رتبه نخست کشوری در صدور اسناد مالکیت را از دست داده و آذربایجان‌غربی استان سوم پس از فارس و کرمان را از آن خود کند اما در مجموع، آذربایجان‌غربی همواره جزو پنج استان برتر کشور بوده و مورد تقدیر واقع شده است.

 انتهای پیام

ارسال نظرات