خبرهای داغ:

اشیای باستانی بوکان در معرض دید مردم قرار می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: در ۲۸ اردیبهشت امسال آجرهای باستانی و فاخر قالایچی، به محل پیدایش اصلی آنها که شهرستان بوکان است منتقل شده و سپس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۲۰۷۳
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴

 جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه محوطه باستانی«قالایچی» در شهرستان بوکان یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی دوران مانایی است اظهار داشت: در این محوطه بر اثر کاوش‌های باستان‌شناسی در سالیان گذشته اشیای گران قیمت، فاخر و ارزشمندی یافت شده که هم اکنون نیز زینت‌بخش موزه‌های مختلف کشور است و در موزه ایران باستان و موزه ارومیه از آنها نگهداری می‌شود.

 وی تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته تعدادی از آجرهای قالایچی که بر اثر حفاری‌های غیرمجاز به خارج از کشور قاچاق شده بود با تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی به کشور بازگردانده شد و قرار است طی مراسمی در تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی نمایشی برای بازدید عمومی برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: پس از آن نیز تلاش می‌شود که در 28 اردیبهشت امسال این آجرها به محل پیدایش اصلی آنها که شهرستان بوکان است منتقل شده و سپس در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی افزود: این یک اقدام فرهنگی بسیار مناسبی است که می‌تواند در بازیابی هویت ملی و تعلق خاطر بوکان و آشنایی با فرهنگ دیرینه مردم این شهرستان موثر باشد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات