رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: بی توجهی مسیولین عامل نابسامانی بازار گوشت قرمز است.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۸۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، علی ملک ثابت با بیان اینکه آخرین قیمت گذاری مصوب سازمان صمت برای گوشت گوسفند در ماه بهمن ۹۹ تعیین شده اظهار داشت:در آن زمان گوشت گوسفند توسط قصابان به قیمت کیلویی ۱۲۷ هزارتومان خریداری و طبق نرخنامه مقرر بود به قیمت ۱۳۵ هزارتومان به فروش می‌رساند، اما در حال حاضر قصاب، گوشت گوسفند را به قیمت ۱۳۵ هزارتومان خریداری میکند.

رئیس اتحادیه قصابان استان با بیان اینکه زمانی که قصاب گوشت را به قیمت ۱۳۵ هزارتومان خریداری میکند طبیعی است که نتواند به همان قیمت به فروشنده عرضه کند تصریح کرد: برای حل این مشکل واینکه هر قصابی، گوشت را به قیمت متفاوتی عرضه نکند و نابسامانی قیمتی بازار مرتفع شود بار‌ها با مسئولین مربوطه نامه نگاری کرده ایم، اما آن‌ها هیچ اعتنایی به این دعوت‌ها نکردند.

وی ادامه داد: زمانی که خشکسالی در کشور وجود دارد و نهاده‌های دامی نیز افزایش قیمت داشته و قاچاق دام هم وجود دارد نمیتوان انتظار داشت که قیمت گوشت افزایش نیابد.

ملک ثابت با اشاره به اینکه اتحادیه بار‌ها به مسئولین در مورد کمبود گوشت و افزایش قیمت هشدار داده بود اظهار داشت:با روند فعلی که در کشور وجود دارد باید آمادگی یک انفجار قیمتی در زمینه گوشت قرمز برای ماه تیر و مرداد را داشت، زیرا در این زمان تقریبا دیگر گوسفندی در کشور وجود نخواهد داشت.

ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان استان در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۵ درصد گوشت قرمز مصرفی استان یزد از استان‌های دیگر وارد میشود و قیمت این گوشت وارداتی افزایش شدید داشته باید مسئولین در زمینه نرخ گذاری جدید تصمیمات لازم را به عمل آورند تا نابسامانی قیمتی گوشت قرمز استان مرتفع شود.
ارسال نظرات