خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه هریس از جمع آوری ۳۳ میلیارد ریال زکات در سال ۹۹ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۶۷
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رضا نصرالله پور روز یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان هریس، اظهار کرد: از مجموع زکات جمع آوری شده در سال گذشته، هفت میلیارد ریال برای رفع مشکلات محرومین و ۲۶ میلیارد ریال در پروژه‌های عمرانی مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

وی افزود: زکات جمع آوری شده در راستای تامین هزینه درمانی(۱۵۰مورد) و کمک به بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی(۸۰مورد)، معیشتی ۶۰۰خانوار محروم و تامین مسکن آنها و همچنین در امور عمرانی از جمله برای ساخت مسجد، غسالخانه و حصارکشی آرامستان ها در روستاها و شهرهایی که زکات در آنها جمع آوری شده بود هزینه شده است.

حجت الاسلام نصرالله پور در ادامه گفت: زکات دهندگان مجاهدانی هستند که به زندگی فقرا نشاط و بالندگی می بخشند و در جامعه اسلامی امنیت اجتماعی و فرهنگی ایجاد می کنند.

وی اظهار کرد: نگاه به موضوع زکات باید تغییر کند و با ایجاد فضای تشویق، رغبت مردم نسبت به پرداخت زکات ایجاد شود که تحقق این امر نیازبه فرهنگ سازی دارد.

رئیس شورای زکات هریس خاطرنشان کرد: ترویج زکات وظیفه هر مسلمان است و همه در برابر آن تکلیف دارند و زیادی یا کمی زکات ملاک تقوا نیست بلکه ملاک تقوا پایبندی مومن بر اداء تکلیف است.

وی زکات را یک تکلیف الهی عنوان کرد و افزود: اگر زکات جدی گرفته شود بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها