محمد دوست گفت: از ابتدای شروع طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تیم تخصصی برای اجرای طرح تشکیل شده است که برای اجرای مرحله دوم آمادگی لازم را دارند.
کد خبر: ۹۳۳۳۱۷۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ «سعید محمد دوست» مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح‌الله استان مرکزی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه عدم مدیریت در خرید شب عید توسط مردم و عادی انگاری‌ها برای انجام سفرها موجب شده امروز شاهد شیوع بسیار بالا و خطرناک بیماری کرونا باشیم.

محمد دوست گفت: همچنین اعلام کردن برخی از مسئولین که می‌توان با رعایت پروتکل های بهداشتی مسافرت را انجام داد حجم بزرگی برای عادی انگاری مردم ایجاد کرد و از طرفی دید و بازدیدهای ایام عید نیز از مهمترین عامل شیوع بالای ویروس در این روزها است که متاسفانه همه اینها دست در دست یکدیگر دادند و شرایط امروز را رقم زدند.

وی افزود: با توجه به آمار بیش از ۱۳ میلیون مسافر از شهر اراک در ایام نوروز تردد داشتند و این به دلیل قرار گرفتن استان مرکزی و شهر اراک در کریدور مواصلاتی کشور است. امروز متاسفانه اکثر نقاط کشور شرایط قرمز را دارند و برخی از شهرها حتی مایل به بحرانی شدن هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی در مرحله قبلی کمتر از یک ماه به طور قابل توجهی تعداد مرگ و میر و ابتلا به بیماری را کاهش داد افزود: برنامه ریزی برای کاهش بیشتر و رفع کامل مرگ و میر در طرح شهید سلیمانی دیده شده بود که متاسفانه موج چهارم نگذاشت این مسئله رقم بخورد.

محمد دوست بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی بسیج در کنار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و بسیجیان در چهار حوزه تخصصی که دو مورد آن ویژه دانشگاه بود و دو مورد آن مختص سپاه و بسیج بود به طور عملیاتی وارد میدان شد و امروز با توجه به احساس نیاز این طرح با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: بیماریابی و رصد برای انجام اقدامات مراقبی و حمایتی از مهمترین اقدام در طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان در کنار کادر مرکز بهداشت اقدامات لازم را انجام می دهند و در این مرحله علاوه بر اینکه وضعیت سلامت سایر اعضاء بررسی می شود وضعیت اقتصادی خانواده مورد ارزیابی قرار می گیرد تا نسبت به رفع آنها اقدام عاجل صورت گیرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: نظارت مستمر یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که بسیجیان با کمک سایر اقشار به شکل محله ای نظارت بر اصناف محلات را انجام می دهند که در این قالب علاوه بر انجام توصیه ها و دستورالعمل ها آموزش های لازم برای اجرای دقیق پروتکل ها به آنها ارائه می شود.

محمد دوست بیان کرد: رصد خانه به خانه که برای اجرای آن سفیران سلامت در نظر گرفته شده از دیگر ابعاد طرح شهید سلیمانی است که در هر محله رابطین سلامت نیز مشخص شدند و این یک اقدام بسیار بزرگ است که هر محله و خانواده سفیران و رابطان سلامت را دارند.

وی افزود: حمایت و پشتیبانی یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که با توجه به انجام رزمایش های گسترده کمک مومنانه و سایر اقدامات حمایتی سپاه و بسیج برای بیماران این اقدام به شکل محله ای در نظر گرفته شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: از ابتدای شروع طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تیم تخصصی برای اجرای طرح تشکیل شده که ۲ هزار و ۲۰۰ تیم رصد کار رصد و شناسایی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۲۵ تیم حمایتی ، ۵۰۴ تیم نظارتی و ۳۷ تیم رهگیری تست را دنبال می کنند که بیش از ۱۰۸ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان سفیر سلامت در خانواده ها آموزش داده شده اند.

محمد دوست بیان کرد: طرح شهید سلیمانی با اقدامات زیرساختی که انجام داد توانست بسترهای کارهای بزرگ در حوزه سلامت، بهداشت و درمان را فراهم سازد که بعد از پایان بیماری کرونا قطعا از این زیرساخت های به وجود آمده به نحو احسن بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: در واقع ایران اسلامی با ارائه طرح موفق شهید سلیمانی سال ها می تواند بهره لازم را ببرد و در حوزه واکسیناسیون ها، کنترل فشار خون و سایر مسائل می توان از این ظرفیت های به وجود آمده استفاده کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: بسیج جامعه پزشکی با کمک پزشکان، متخصصان، پرستاران و کلیه عناصر پزشکی در کلیه ابعاد اجرای طرح شهید سلیمانی نقش موثری داشته و امروز این نقش دوباره فعال شده که البته دستگاه های دیگر همچون هلال احمر، اصناف و سایرین هم در این طرح نقش خود را همچون گذشته باید ایفا کنند.

محمد دوست اظهار کرد: رسالت بسیج جامعه پزشکی استفاده از توان نیروی تخصصی در حوزه پزشکی است که خوشبختانه در استان مرکزی حجم بسیار زیادی از عناصر پزشکی و درمانی بسیجی هستند و با روحیه بسیجی و جهادی برای خدمت به مردم در صحنه حضور دارند.

وی یادآور شد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون کلیه عناصر پزشکی، درمانی و سلامت که به حق مدافعان سلامت نامیده شده اند با روحیه جهادی و پزشکی برای حفظ سلامت مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت می کنند و این یک نعمت بزرگ است که به برکت انقلاب اسلامی در کشور وجود دارد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: از ابتدای بیماری کرونا سپاه و اقشار بسیج تمام قد در میدان خدمت به مردم حاضر شده و موجب کاهش جدی آسیب های بیماری شدند که بعد از شروع طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی این اقدامات هدفمند تر و جدی تر شد که امروز با توجه به شیوع موج چهارم نیاز به اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی وجود دارد.

محمد دوست افزود: متاسفانه موج چهارم بیماری که به دلیل حجم گسترده شیوع، از آن سونامی یاد می شود، بسیج با کمک مراکز بهداشت آمادگی لازم برای اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی را دارد و طبق تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج تمام توان برای کنترل بیماری پای کار خواهد آمد.

وی ادامه داد: سالن ورزشی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی اراک واقع در سردشت به عنوان اقامتگاه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که در این خصوص از ظرفیت نیروهای مسلح استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در این سالن ورزشی کاملا مجهز بیش از یکصد تخت در نظر گرفته شده که برای سایر اقدامات لازم تعدادی از نیروهای بسیجی داوطلب از اقشار مختلف، طلاب بسیجی و نیروهای جهادی نیز برای انجام خدمات غیر پرستاری و به عنوان همراه بیماران در نظر گرفته می شوند.

محمد دوست بیان کرد: این مجموعه به عنوان بین نقاهتگاه در نظر گرفته شده و طی یک فراخوان از کلیه پرستاران و افرادی که در حوزه پزشکی تخصص دارند دعوت کردیم که در این کار ما را همیاری کنند و این مکان بعد از تکمیل شدن ظرفیت کامل تخت های بیمارستانی استفاده خواهد شد و افرادی که شدت بیماری آنها کمتر است در این مکان هدایت می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات