مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا با حضور ۱۹۴ تیم دانش آموزی از استان اردبیل، آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۲۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

 آغاز چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا با حضور ۱۹۴ تیم از اردبیل

سرهنگ ایرج نقی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل ، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا، اظهار داشت: لیگ علمی بین الملل پایا، به عنوان بزرگترین مسابقه علمی گروهی کشور است که برای دانش آموزان پایه‌های  ششم ابتدایی و هر سه پایه دوره اول متوسطه در یک رشته‌ واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول ( مشترک در پایه های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود که در هر یک از رشته ها، ۵ نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سوالات می پردازند.

وی افزود: ثبت نام چهاردهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا بهمن ماه سال گذشته بصورت اینترنتی انجام شد که تعداد ۱۹۴ تیم در رشته ، پایه های مختلف از سراسر استان در این دوره از مسابقات ثبت نام کردند.

 مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا  مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا مانند سال ۹۹ به طور مجازی طی سه روز از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ فروردین برگزار و مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات طبق تصمیمات ستاد کرونا برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری یا غیر حضوری اعلام می شود.

سرهنگ نقی پور بیان کرد: در پایان هر سه مرحله از مسابقات لیگ علمی پایا به دانش‌آموزان برگزیده جوایز نفیسی از سوی سازمان بسیج دانش آموزی اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته‌های علمی است امیدواریم دانش‌آموزان استان همانند سال‌ گذشته در این مسابقات خوش بدرخشند.

آغاز چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا با حضور ۱۹۴ تیم از اردبیل

ارسال نظرات