امام جمعه هریس:

علما در جهت ارتقای بصیرت سیاسی مردم تلاش کنند

تبریز - امام جمعه هریس با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸خرداد گفت: علما باید تلاش کنند تا در بین آحاد مردم بصیرت سیاسی ایجاد کنند تا انتخاباتی سالم و پرشور داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۰۵
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شیخ رضا نصرالله پور در همایش روحانیون هریسی افزود: فرهنگسازی اخلاق و سبک زندگی اسلامی بر دوش علماست و پرداختن به آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی در سخنرانی ها و منابر ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات برگزاری نماز جماعت آشنایی با فرهنگ اسلامی، شناسایی خیرین و ثروتمندان و رسیدگی به امور محرومان است، خاطرنشان کرد: نقش عالم در یک منطقه نه با اقامه نماز بلکه با رسیدگی به امور محرومان جلوه پیدا میکند.

حجت الاسلام نصرالله پور با اشاره به اینکه روش های مختلفی در اسلام برای کمک به محرومین جامعه از جمله پرداخت خمس، زکات و صدقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: از وظایف عالم دینی است تا با جمع آوری و رساندن کمک ها به دست محرومین به امنیت فرهنگی و اجتماعی جامعه کمک و از آسیب های آن در منطقه بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از جلوه های فعالیت اجتماعی و رسیدگی به امور محرومین ایجاد وقف و رسیدگی به امور موقوفه است که با پشتیبانی علما در جامعه اسلامی این امر محقق می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها