جنبش دانشجویی برای تحقق شعار سال وارد گود شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، محسن محمدی حسنلوئی مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی با حضور در همایش رسالت جنبش دانشجویی در تشکیل دولت جوان حزباللهی که به میزبانی قرارگاه انتخاباتی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تشریح نقش جنبش دانشجویی در مانع زدایی رونق تولید، اظهار کرد: اگر کشوری در زمینه اقتصادی خود را قوی نکند در سایر زمینهها نیز به قدرت لازم دست پیدا نخواهد کرد، همانطور که مقام معظم رهبری نیز بارها در فرمایشات خود فرمودهاند دشمنان ما را به مسائل نظامی مشغول میکنند تا از اقتصاد غافل شویم.
وی ادامه داد: همین تاکیدات مقام معظم رهبری نشان از اهمیت بالای اقتصاد در ایجاد قدرت و تقویت اقتدار کشور است و چه بسا بالاتر از قدرت نظامی برای کشور اهمیت داشته باشد.
این مدرس دانشگاه افزود: جنبشهای دانشجویی فرصت مناسبی برای دانشجویان فراهم میکنند تا مطالبهگری را یاد بگیرند چرا که دانشجوی امروز پس از طی دوران تحصیلات وارد بازار کار میشود..
محمدی اضافه کرد: بسیج دانشجویی حرکت مناسبی در راستای گسترش مطالبه گری به ویژه با ایجاد هستههای مسئله محور آغاز کرده است، تفاوت مطالبهگری دانشچوبان با سایر اقشار این است که دانشجویان باید در زمینه مطالبه گری خود پشتوانه علمی داشته باشند و در همه امور با علم و آگاهی مطالبه درست از مسئولین داشته باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مصداقهای بارز مطالبه گری درست دانشجویان ورود به موضوع خصوصی سازیها و واگذاریها بود که ثمربخش نیز واقع شد، نباید فراموش کرد که مطالبات دانشجویان سبب آگاهی قشرهای مختلف جامعه میشود.
محمدی حسنلوئی ادامه داد: اصل اساسی در مطالبه گری عمیق شدن در موضوعات و به عبارتی ریشهیابی مسائل میباشد که با توجه به رابطه علت و معلولی پدیدهها ما را به نتیجه میرساند.
وی با اشاره به علتها و موانع تولید عنوان کرد: جمع بندی مطالعات فضای نخبگانی و علمی 10 مورد را به عنوان اساسیترین موارد موانع تولید در ایران اشاره میکند که مناسب نبودن فضای کسب و کار، سهولت فعالیت اقتصادی غیرمولد، گسترده بودن اقتصادی دولتی، فرهنگ غلط اقتصادی مردم، وابستگی تولید به واردات یا ارزبری تولید، ضعف در سیستم تامین مالی کشور، نبود ثبات در تصمیمات مدیران، ضعف در حقوق مالکیت، جولان کالای قاچاق در بازار و نبود داشبورد جامع مدیریتی را شامل میشود
انتهای پیام