در بندر الودیعه

سعودی ها هزاران یمنی را بازداشت کردند

نظام سعودی هزاران یمنی را در راه بازگشت به کشور در بندر الودیعه بازداشت کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۳۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی یمن، مسئولیت کامل پیامد‌های انسانی ناشی از ادامه بازداشت هزاران یمنی در بندر الودیعه به مدت بیش از ۲۰ روز را به عهده نظام سعودی دانست.

این اداره کل در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات سعودی اجازه ورود به یمنی‌هایی که به قصد بازگشت به وطن از ۲۴ مارس ۲۰۲۱ وارد بندر الودیعه شده اند نمی‌دهند به این بهانه که آن‌ها خودرو‌های دو دیفرانسیل دارند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است این عده به ویژه در ماه رمضان و به علت بی توجهی نظام سعودی اوضاع اسفباری دارند و نزدیک هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها با خانواده هایشان هستند و نزدیک به دو هزار خودرو به علل واهی ناشی از کینه نظام سعودی به مردم یمن توقیف شده اند.

این بیانیه تاکید کرد این افراد روز پنجم آوریل ۲۰۲۱ وقتی برای محکوم کردن اقدامات ظالمانه سعودی‌ها دست به اعتراض زدند توسط نیرو‌های ضد شورش سعودی در معرض توهین و ضرب و جرح با باتوم و شوکر قرار گرفته اند.
اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی از سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری و هماهنگ کننده امور انسانی سازمان بین المللی مهاجرت خواست برای توقف رنج این عده که در بندر الودیعه بلاتکلیف مانده اند و اجازه بازگشت به کشور خود را ندارند به نظام سعودی اعمال فشار کنند.
ارسال نظرات