خبرهای داغ:
اسدآباد- شهید سید نجم الدین روح القدس ششم شهریور ماه سال ۱۳۲۷ در اسدآباد چشم به جهان گشود و ۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در شهر زنجان در بمباران هوایی به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۷۳
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

زندگینامه شهید سید نجم الدین روح القدسبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ شهید سید نجم الدین روح القدس فرزند سید ضیاء الدین در ششم شهریور ماه سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای از نسل سادات، سیداحمد (که مقبره‌اش در محله سیدان زیارتگاه عاشقان سادات از سلاله ائمه (ع) است) چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را در دبستان جمالی اسدآباد به پایان رساند و بعد از چندی در لشکر۴۲ به استخدام ارتش درآمد و با آغاز انقلاب توسط امام خمینی(ره) ایشان نیز مبارزات خود را علیه بهائیان و آمریکائی‌ها و به دستور امام خمینی(ع) آغاز کرد که منجر به دستگیری‌های متعدد این مرد مبارز گشت.

او در سال۵۶ توسط دادگاه نظامی به اعدام محکوم شد که صدور این حکم با پیروزی انقلاب  اسلامی و بر چیده شدن دستگاه حکومتی پهلوی مصادف شد. این شهید والامقام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسئول ایجاد سازمان عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ زرهی قزوین شد و با آغازجنگ تحمیلی ضمن تحصیلات دانشگاهی به مدت ۲سال به خارج از کشور اعزام شد ولی با شروع عملیات آزادسازی خونین شهر (خرشهر) داوطلبانه به کشور مراجعت کرد و تا پایان آزادی آبادان از محاصره و همینطور آزادی شهر بستان در جبهه‌ها بسر برد و بعد از آن نیز برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی ابتدا در دانشگاه امام علی (ع) تحصیلات خود را در رشته الکترونیک و رادار تمام و به درجه ستوان دومی نائل آمد و در اولین سال تاسیس دانشگاه آزاد ضمن قبولی در مقطع کارشناسی در رشته الهیات به تحصیل و خدمت همزمان مشغول شد.

وی در حالی که از جبهه برای تولد چهارمین فرزندش به نزد خانواده برگشته بود در بمبارانی که در ۲ بهمن سال ۱۳۶۵ در شهر زنجان توسط هواپیمای رژیم بعثی عراق صورت گرفت در کنار همسر و دو فرزندش سید علی که اول راهنمایی بود و سید میثم که غنچه‌ای نوشکفته بود به شهادت که آرزوی دیرینه‌اش بود، رسید و به همراه همسر و فرزندانش در مزار شهدای زنجان آرام گرفتند.

 از این شهید والامقام یک پسر به نام آقا مهدی که ایشان نیز از خدمتگزاران مردم و اسلام است و دختری به یادگار مانده است.

لحظه شهادت پدر، مادر و برادران آقا مهدی در مدرسه و خواهر سه ساله‌اش در نزد یکی از بستگان بود و تقدیر الهی این بود که بمانند و راه پدر را ادامه داده و حافظ حرمت خون پدر، مادر و برادران شهید خود و دیگر شهدای راه اسلام باشند.

 گفتنی است؛ آخرین رتبه اعلامی شهید روح القدس از طرف ارتش جمهوری اسلامی سرهنگ دومی است.

روحشان شاد و یادشان گرامی، زنده و جاودان باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات