با حضور معترضان به بی عدالتی در آمریکا؛

اجتماع اعتراضی مردم مینیاپولیس در مقابل دادگاه قاتل جورج فلوید

معترضان به بی عدالتی در آمریکا برای اعلام حمایت از جورج فلوید، در مقابل دادگاهی که جلسه محاکمه پلیس متهم به قتل این شهروند سیاهپوست در آن برگزار شد، تجمع کردند.
کد خبر: ۹۳۳۵۱۱۱
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه دادگاه درک چاوین افسر پلیس قاتل جورج فلوید در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا ادامه دارد و امروز  هیئت منصفه دفاعیات او را می‌شنود.

چاوین که سابقه ۱۹ سال فعالیت در پلیس مینیاپولیس را دارد‏، در صورتی که محکوم شود، با مجازات حداکثر ۴۰ سال زندان روبروست. دادگاه رسیدگی به پرونده درک چاوین به آزمونی جدی برای پاسخگویی پلیس تبدیل شده است.

معترضان به خشونت پلیس همچنان مقابل دادگاه رسیدگی به جرم درک چاوین جمع شدند و شعار‌هایی در عدالت خواهی برای جورج فلوید سر دادند. آن‌ها شعار دادند: "نام او را بگو؛ جورج فلوید"؛ "این است دموکراسی"
 
یکی از معترضان خود را به شکلی نمادین به حصار بیرون دادگاه زنجیر کرده است. یک معترض دیگر هم تصویری از پرچم آمریکا را با خود دارد که دو دست خشمگین آن را پاره می‌کند.

یکی از افراد حاضر در این اجتماع اعتراضی گفت: ما باید خواستار تغییر این نظام شویم در غیر این صورت همچنان شاهد تکرار این اجتماعات (در اعتراض به قتلی دیگر) خواهیم بود و مهم نیست چه تعداد افراد در خیابان‌ها با خشونت کشته شوند.
 
نخستین جلسه دادگاه  پلیس متهم به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی که پنجم خرداد ۱۳۹۹ به دست این مامور پلیس به قتل رسید، تحت تدابیر شدید امنیتی در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا برگزار شد.

تارنمای نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: ۱۰ ماه پس از مرگ جورج فلوید نخستین دادگاه پلیس متهم به این قتل در شهر میناپولیس ایالت مینه سوتا روز نهم فروردین ماه برگزارشد، قتلی که اعتراض‌های سراسری در آمریکا را باعث شد.

مرگ جورج فلوید موجی از اعتراض‌ها و راهپیمایی‌های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیرو‌های پلیس سفید پوست آمریکا را موجب شد، این مساله به یک بحران سیاسی برای دولت قبلی آمریکا و چالشی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.
ارسال نظرات